Volkel verliest enigszins geflatteerd van Boskant: 1-2

Het lekkere herfstzonnetje, de achtergrondgeluiden van Festyland én een verplichte “rustzondag” vorig weekend, waren helaas niet voldoende om de 3 punten in Volkel te houden.

Volkel begon voortvarend aan de wedstrijd en creëerde in het begin van de wedstrijd al enkele kansen. Het geluk zat Volkel echter niet mee.

In de 40e minuut kwam de domper. Een speler van Boskant kon volledig vrij voor de keeper, snoeihard inkoppen. Op een psychologisch slecht moment, (45e minuut) verdubbelde Boskant zelfs de voorsprong. Met deze enigszins geflatteerde voorsprong gingen beide elftallen de rust in.

De tweede helft gaf eenzelfde beeld. Veel druk op het doel van Boskant, zonder het gewenste resultaat. Boskant kwam er met regelmaat gevaarlijk uit, maar de goed keepende Joost Eurlings kon elke inzet pareren.

Gijs Verkuijlen wist ook nog de paal te raken. Clubtopscoorder Mark van den Berg lukte het uiteindelijk toch om in de 76 minuut de aansluitingstreffer te maken.

Hierna bleef Volkel aandringen, maar meer zat er helaas niet in.