Volkel wint met 3-0 van MULO

Deze wedstrijd was niet meer echt van belang voor beide teams, maar voor Volkel was het een goede gelegenheid om ritme te houden voor de nacompetitie. Het was echter ook zaak om blessures en gele kaarten te vermijden. Dat had de vertrekkende trainer-coach Frank van Buul zijn mannen dan ook goed op het hart gebonden. Zij deden dat en speelden toch een prima wedstrijd, waarin MULO eigenlijk nauwelijks gevaar stichtte en Volkel vanaf het begin domineerde. Na 13 minuten schoot Bas van der Rijt vanaf 30 meter in de kruising, nadat hij zich prima vrij kapte. Negen minuten na de rust liet Ruud Verstegen een vrije trap vanaf 25 meter ineens in de kruising verdwijnen: 2-0 en drie minuten later stond de eindstand al op het bord nadat Gijs Verkuijlen ineens binnenschoot uit weer een goede voorzet vanaf rechts van Peter van Zanden. Een terechte 3-0 overwinning.

Al vanaf de eerste minuut zocht Volkel de aanval. Keer op keer werd het doel gezocht en ook gevonden. Erwin van Dooren kopte bijna binnen maar de keeper wist nog net weg te boksen. Een schot van Bart van Lamoen werd geblokt en even later kon Ruud Verstegen net niet bij een van de goede voorzetten van Peter van der Zanden.
Na 10 minuten ging een afstandschot van Bart van Lamoen net langs het doel en het inkomende hoofd van Ruud Verstegen.

Heel veel kansen voor Volkel dus op deze laatste competitiedag en drie minuten later was het dan ook raak door de goed spelende Bas van der Rijt die zich even buiten de 16-meter vrij kapte en knap in de linker kruising schoot: 1-0.
Kort daarna slaagde de doorgebroken Peter van der Zanden er niet in om na een diepe bal over de keeper heen te lepelen. Het met enkele invallers spelende MULO kwam er nauwelijks aan te pas, maar bij enkele counters moest de uitgelopen Wout Cobussen twee keer bijna een boogbal incasseren. Gelukkig had de spits het vizier niet op scherp staan. Volkel bleef kansen scheppen en schoten van Mark van den Berg en Ruud Verstegen troffen geen doel.

Peter van der Zanden was twee keer bijna succesvol maar werd nog net verdedigd. Even later probeerde hij Ruud voor de keeper te zetten maar die bereikte hij niet. Bas van der Rijt schoot na een half uur nog eens te zacht in met links na slecht uitverdedigen van MULO.
De 2-0 na 35 minuten door weer Bas van der Rijt werd ten onrechte afgekeurd voor zogenaamd buitenspel. Ruud Verstegen speelde Bas aan bij de tweede paal en die speelde de keeper beheerst door de benen. De grensrechter gaf achteraf toe dat hij expres ten onrechte vlagde en de uitstekende scheidsrechter trapte erin, zoals hij later toegaf. Maar de grensrechter had wel meteen zijn geloofwaardigheid verloren voor de arbiter die hem verder vaak negeerde. Volkel bleef drukken maar gescoord werd er niet meer voordat het rust was. Zelfs de altijd positief-kritische Antoon van Dijk was tevreden met het vertoonde spel.

Volkel begon ongewijzigd aan de tweede helft en bleef ook domineren. Na enkele minder goede pogingen was het 9 minuten na rust dan wel raak toen Ruud Verstegen een vrije trap vanaf 25 meter direct tot doelpunt promoveerde 2-0. Een mooie strakke trap, waarop de keeper geen kans had. Slecht drie minuten later kon Marietje van den Brandt al weer juichen, maar niet voor kleinkind Ruud.

Deze keer was het Gijs Verkuijlen die zijn goede spel bekroonde met een doelpunt op aangeven van Peter van der Zanden vanaf rechts.
Na een kwartier werd Rob van der Zanden gewisseld voor Jan van der Rijt die in de spits ging spelen. Het viel Herman en mij op dat onze radioverslaggever Henk van Bree een vrij groot gedeelte van de wedstrijd weer druk stond te praten met zijn rug naar het veld toe. Toch knap om dan even later zo gedreven verslag te kunnen doen.

Na 22 minuten kwam Wiljan Wijnen voor Bas van der Rijt. De daaropvolgende periode was er vooral een van het missen van weer een aantal goeie kansen, waardoor de score wel verdubbeld had kunnen worden. Ook werden er nog twee doelpunten van Ruud en Rik afgekeurd wegens buitenspel. Zo liep de wedstrijd ten einde en kon Volkel aansluitend afscheid nemen van de trainer-coach, die een functie gaat vervullen bij de amateurs van TOP-Oss.

Geen blessures en geen gele kaarten: dat was ook een belangrijke winst op deze zondagmiddag. Daarna werd het glas geheven ter gelegenheid van de seizoenafsluiting.

Dat wordt echter nog verlengd met twee wedstrijden tegen een periodewinnaar uit de 4e klasse op 24 en 27 mei. Nog even volhouden dus.

Volkel: Wout Cobussen, Rik Verwijst, Erwin van Dooren, Rob van der Zanden (60 min Jan van der Rijt), Jan Schouten, Bart van Lamoen, Bas van de Rijt (67 min Wiljan Wijnen), Ruud Verstegen, Peter van der Zanden, Mark van den Berg en Gijs Verkuijlen.