Fraaie overwinning van Volkel tegen Herpinia: 4-1

Onze vaste reporter, Geert Biesterbos, was vandaag verhinderd om verslag te doen van deze wedstrijd. Hierbij toch een korte samenvatting en foto’s.

Volkel begon voortvarend aan de wedstrijd. Met goed spel en een flinke dosis inzet werd het, op papier, klassenverschil onzichtbaar gemaakt. Toch was het Herpinia dat na een kwartier spelen de 0-1 kon aantekenen. Ons vaandelteam liet zich echter niet van de wijs brengen, en ging door met het spel waarmee ze begonnen waren. Er kwamen over en weer kansen voor beide teams. Het geduld van Volkel werd in de 40e minuut beloond, toen een schot van Peter van de Zanden op de paal belande. Gijs Verkuijlen was er als de kippen bij om de terugspringende bal binnen te tikken. Herpinia mocht weer aftrappen. De bal werd echter meteen weer onderschept en diep op Gijs Verkuijlen gespeeld. Gijs deed, waar hij vorig seizoen mee geëindigd was in de nacompetitie: scoren. Het scorebord gaf nog steeds 40 minuten aan. Volkel ging dus met een 2-1 voorsprong thee drinken.

In de tweede helft werd het spel iets onverzorgder. Wat meer lange ballen, die niet altijd aankwamen. Herpinia straalde uit dat ze nog steeds dachten dat het wel goed zou komen. Stijn van Cuijk dacht daar echter anders over. In de 62e minuut krulde hij de bal op fraaie wijze langs de keeper van Herpinia. Tien minuten later maakte Erwin van Dooren goed gebruik van de lengte van zijn benen en liet de eindstand, 4-1, aantekenen.
Kortom een leuke wedstrijd met een Volkel, dat liet zien er zin in te hebben.