Volkel laat de punten in Boskant: 2-1

De openingswedstrijd van het nieuwe seizoen kende een opmerkelijke start omdat al in de eerste minuut de bal achter Joost Eurlings in het doel lag. Het lukte niet om bij de cornervlag de behendige nummer 10 de bal te ontfutselen en de daarop volgende voorzet werd ingetikt: 1-0. Volkel ging echter niet bij de pakken neer zitten en al drie minuten later stond het 1-1 door Theo Peerenboom.

Er ontwikkelde zich een leuke wedstrijd, waarin goed werd gecombineerd met kansen aan beide zijden. Een kwartier na rust deed, na een aarzeling in de defensie, Volkel zichzelf de das om. Een lange bal liet men lopen voor de keeper maar die kwam te laat en daarop werd de spits van Boskant binnen de 16-meter vastgepakt: penalty en rood voor Ruud Verstegen. Vanaf 11 meter werd het 2-1 en die stand veranderde niet meer. Theo Peerenboom had in de laatste seconden van de extra tijd nog met het hoofd de 2-2 kunnen scoren, maar helaas ging die bal net langs.

Het basisteam van Volkel zag er iets anders uit dan aan het eind van vorig seizoen. Joost Eurlings in het doel, Randy van de Burgt als rechtsachter, Bart van Lamoen voorstopper en Peter van der Zanden als linkerspits. Zoals gezegd ging het voor Volkel al mis voordat we op de tribune een plaats hadden ingenomen. Boskant gaf meteen een visitekaartje af. Goed combinerend werd door de moeilijk af te stoppen nummer 10 de bal vanaf links voorgelegd en vervolgens door de spits binnen geschoten: 0-1. Een start die je niet verwacht en nog minder hoopt. Gelukkig was het niet lang daarna al weer gelijk nadat Theo Peerenboom een lange bal op rechts goed aan nam en alleen op de keeper af ging. Hij bleef goed kijken, nam de tijd en schoof de bal bekwaam laag binnen bij de eerste paal: 1-1. Ruud Verstegen liet een paar keer een prachtige diagonale lange bal op de spitsen zien en kon zijn directe tegenstander nummer 10 met moeite onder controle houden.
In de 18e minuut stuurde Theo Peerenboom behendig Stijn van Cuijk door de laatste linie heen en die omspeelde de keeper, maar hij kon daarop de bal niet meer voor de achterlijn controleren. Het duurde een minuut of 8 voordat Theo Peerenboom weer eens in schietpositie kwam, maar nu ging zijn inzet voor langs. Kort daarna lanceerde Peter van der Zanden hem weer en kreeg hij de bal net niet lekker mee.

Boskant counterde er echter lustig op los en in de 32e minuut moest Joost Eurlings zich maximaal strekken om een inzet van de spits, op aangeven van weer nummer 10, over de lat te duwen.

Vier minuten later moest hij het zelfde kunststukje weer uithalen en dat deed hij voortreffelijk na een dreigende kopbal.
Vlak voor de rust combineerden Stijn van Cuijk en de eveneens goed op dreef zijnde Wiljan Wijnen en schoot laatstgenoemde goed op het doel, maar een verdediger kon nog net tot corner verwerken. Deze corner leverde niets op.

Na de pauze ging Volkel ongewijzigd van start. Na drie minuten liep Rob van der Zanden al tegen geel aan na vermeend hands maken op de punt van de 16. Het leek meer zijn schouder te zijn en was zwaar gestraft. Wiljan Wijnen schoot nog eens gevaarlijk net over en enkele minuten later schoot Rik Verwijst op aangeven van Gijs Verkuijlen net over.

Na 57 minuten bracht de rode kaart voor Ruud Verstegen en de penalty de beslissing in deze wedstrijd die wel spannend bleef, maar qua stand niet meer veranderde: 2-1.
Niet nodig en extra zuur omdat Volkel nog een half uur met een man minder moest uitspelen. Dat deden ze overigens verdienstelijk en met behoorlijk wat kansjes om nog eens te scoren.
In de 66e minuut werd Theo Peerenboom op de rand van de 16-meter onderuit gehaald en de vrije trap van Stijn boog net voorlangs.

Kort daarna strandde een combi tussen deze twee spelers weer net.
Twintig minuten voor het einde kwamen Rick Verstegen voor Peter van der Zanden en Jan Schouten voor Rob van der Zanden. Wiljan Wijnen schoof door naar linksvoor.

Even later werd Theo Peerenboom teruggefloten voor vermeend buitenspel waartegen behoorlijk werd geprotesteerd. Kort daarop was hij weer doorgebroken en schoot hij voorlangs. Een kwartier voor tijd liep Joost Eurlings zijn doel uit bij een uitbraak van Boskant en werd hij omspeeld, maar Bart van Lamoen kon onderscheppen.
In de 79e minuut kwam Mark van den Berg voor Gijs Verkuijlen. Stijn van Cuijk werd nog eens teruggefloten en Theo Peerenboom schoot eerst uit de draai verrassend ineens op doel en kopte in de laatste seconden nog langs de kruising. Inzet genoeg bij Volkel maar helaas geen punten. Toch een verdienstelijke start die goede hoop geeft voor het vervolg.
Volgende week komt het sterke Heeswijk op bezoek en dat zal zeker niet makkelijker worden.