Volkel handhaaft zich in de 3e klasse!

Ondanks het met 3-1 verloren duel tegen Berghem Sport, heeft ons vaandelteam zich weten te handhaven in de derde klasse. Op basis van het doelsaldo is MULO gedwongen tot het spelen van de nacompetitie. Het werd nog spannend. Na ongeveer een half uur spelen stond Volkel met 2-0 achter, terwijl MULO toen al een 3-0 voorsprong kon koesteren.

Volkel begon enigszins zwak aan de wedstrijd. Aanvallend werd er weinig in de pap gebrokkeld. Het fysiek sterke Berghem had al enkele goede kansen gehad, voordat ze in de 22e minuut de 1-0 lieten aantekenen.

Niet veel later werd het zelfs 2-0. Via sky-line bleek tevens dat MULO al op een 3-0 voorsprong stond. Dus de voorsprong van 8 doelpunten zakte zienderogen. Op een vrije trap na van Stijn van Cuijk, net buiten de 16, kon Volkel niet echt tegenspel bieden. De tweede helft gaf een beter Volkel te zien. Toch viel na 6 minuten in de tweede helft de derde tegengoal.
“Billenknijpen” dus voor de meegereisde Volkelse supporters. Drie minuten later wist Tijn van Boxtel het Berghems net te vinden. Iedereen was het er over eens dat dit wel eens een hele belangrijke goal zou kunnen worden. Het spel golfde op en neer. Er waren nog enkele spannende momenten voor zowel het Volkels, als het Berghems doel. Enkele minuten voor tijd werd ‘good old’ (of young) Rick Verstegen nog getrakteerd op een publiekswissel.

Rick gaat zijn geluk beproeven in een andere regio.

Gescoord werd er echter niet meer. Na de wedstrijd bleek dat MULO ‘slechts’ met 4-0 van Vitesse ’08 had gewonnen. Klassebehoud was dus een feit. Voor Joost Eurlings, Jan Schouten, Bas van de Rijt en Wiljan Wijnen was het tevens hun laatste wedstrijd in de hoofdmacht van Volkel. Zijn gaan op een lager plan voetballen of elders. Hier werd bij thuiskomst, tijdens de seizoen afsluiting op gepaste wijze aandacht aan besteed.