Volkel helpt Rhode in het zadel: 1-3

De start van deze wedstrijd om aansluiting bij de middenmoot was voor Volkel, maar na de 1-0 al in de 6e minuut gingen niet de gastheren maar de bezoekers beter spelen. Rhode combineerde rustig en kwam vijf minuten voor de pauze niet onverdiend gelijk: 1-1 uit een vrije trap.
Meteen na de rust leidde een misverstand tussen laatste man en keeper tot een schlemielige achterstand: 1-2. Het zelfvertrouwen van Rhode groeide en Volkel kwam nog maar weinig gevaarlijk voor het doel. Een kwartier voor het einde waren het de gasten die nog een keer scoorden en nu uit een terug gelegde bal. Wellicht dat het Volkelse muziekfestival Festyland in de benen en/of het hoofd zat. Met de kermis was dat ook al zo. Wel jammer na zo'n voortvarend begin en de mooie winst in de vorige wedstrijd.

Al na twee minuten schiep de thuisploeg zich de eerste kans. Thijn van Boxtel legde goed terug op Stijn van Cuijk, die net langs het doel vuurde. Een lange trap van Ruud Verstegen ging even later rakelings over het hoofd van Thijn van Boxtel heen achter. Volkel was dreigender en scoorde na 6 minuten de 1-0. Na handig de bal meenemen bij de zijlijn speelde Gijs Verkuijlen prima Thijn van Boxtel aan, die op de keeper af kon gaan en tenslotte breed legde op Mark van den Berg die beheerst binnen tikte.

Een droomstart die voor Volkel geen impuls bleek om het initiatief te behouden en de voorsprong uit te breiden. Geleidelijk aan kwamen de gasten beter in hun spel en liet Volkel zich meer en meer aftroeven in de persoonlijke duels. Een beetje te makkelijk en niet fel genoeg hier en daar.

Stijn van Cuijk produceerde na 11 minuten nog een afzwaaiend schot na goed terugleggen. Kort daarna speelde hij met een mooie lange bal Gijs Verkuijlen vrij op links, maar zijn schot werd geblokt. Volkel kreeg enkele corners, maar wist daar deze keer niet goed raad mee.
Rhode kreeg steeds meer greep op het spel. Met korte combinaties gaven zij de Volkelse verdedigers regelmatig het nakijken. Hun vizier stond echter nog niet op scherp.
Een mooie vrije trap van Ruud Verstegen in de 24e minuut werd net voor het hoofd van Thijn van Boxtel tot corner verwerkt. Een minuut of tien later moest keeper Tomek Kuijpers zich helemaal strekken om een goede vrije trap uit de benedenhoek te houden.

Vijf minuten voor rust viel de gelijkmaker toen een hoge vrije trap vanaf rechts door iedereen werd gemist en van dichtbij binnen kon worden gewerkt. Dat leek niet nodig te zijn geweest voor Volkel, maar hij telde wel.

Volkel verslapte wat en straalde weinig vertrouwen meer uit.

In de eerste minuut na rust was nog niet iedereen op de tribune al weer gaan zitten toen de 1-2 al op het bord kwam. Een miraculeus misverstand na een onschuldig lijkende vrije trap. De laatste man stapte over de bal heen om die aan zijn keeper te laten, maar die rekende daar niet op. Zo bracht Volkel zich vandaag zelf in problemen. De rest van deze wedstrijd liepen zij achter de feiten aan en wisten zij niet echt meer een vuist te maken.
Het duurde een minuut of vijf voordat Volkel weer eens van zich deed spreken. Stijn van Cuijk werd op links mooi weggestuurd en hij bediende Mark van den Berg die van dichtbij niet kon verzilveren. Er verstreek weer enige tijd voordat Rik Verwijst nog eens kon uithalen maar nu net over de kruising. Rhode had nu duidelijk het beste van het spel en kwam niet echt meer in gevaar. Tomek Kuijpers moest de bal nog een keer van de voet plukken van een Rhode aanvaller om erger te voorkomen.

Een kwartier voor tijd kwam Teun van Helvoort voor Thijs van Dun, die een moeilijke dag had.
Goed terugleggen vanaf de achterlijn leidde in de 77e minuut tot de 1-3 en daarmee was de wedstrijd gespeeld. Volkel won te weinig duels en kon niet veel meer afdwingen.
Sander van den Elzen kwam nog voor Rik Verwijst.

Tegen het einde schoot Stijn van Cuijk uit een vrije trap nog eens over en even later deed Teun van Helvoort dat ook nog eens. Daar bleef het bij voor Volkel, dat duidelijk niet geweldig in de wedstrijd zat. Misschien is Festyland wel van invloed geweest. Met de kermis ging het in Boekel ook mis.
Maar niet getreurd, er komen nog kansen genoeg om punten te pakken.