Volkel- Boekel Sport 1-1

Boekel Sport was als middenmoter uiteraard favoriet tegen de onderaan staande thuisploeg.
De uitwedstrijd ging met 1-0 verloren voor Volkel via een late penalty en dat voelde toen niet terecht. Volkel had een veelbelovende oefencampagne in de winterstop met zeges op SSS'18 en Festilent en een gelijkspel tegen TOP-Oss. Nu ontbraken Jeroen van de Laar, Thijs van Dun en Stijn van Cuijk. A-junior Roy van Hinthum maakte zijn debuut als linksachter en toonde aan kwaliteiten te bezitten.

Vanaf de opening was het een gelijkopgaande wedstrijd, waarin het uiteindelijk geen van beide partijen lukte om de wedstrijd in de greep te krijgen. Het spel golfde op en neer zonder veel grote kansen. Na een half uur spelen kwamen de gasten met enig fortuin op 0-1 na een terugspeelbal van de laatste man. Een kwartier spelen na de rust maakte Volkel gelijk. Daar bleef het bij en geen van de ploegen kon aanspraak maken op meer. De verdedigingen heersten verder. Door verlies van drie naaste concurrenten liep Volkel toch een puntje in.

Ondanks een temperatuur rond het vriespunt was er behoorlijk veel belangstelling voor deze derby. Hartverwarmend werd het niet, maar het bleef wel spannend tot het laatste fluitsignaal.

De thuisploeg spande zich weer goed in voor een positief resultaat. Het lukte echter maar sporadisch om echt gevaarlijk voor het Boekelse doel te verschijnen. Op het middenveld deed de afwezigheid van de creativiteit van Stijn van Cuijk zich toch voelen. Daarentegen wisten ook de gasten het middenveld niet echt onder controle te krijgen.

Na ruim 20 minuten spelen zette de regelmatig mee druk zettende Ruud Verstegen met een mooie steekpass Thijn van Boxtel op weg naar het doel, maar die aarzelde wat te lang en zo ging de eerste echte kans verloren. Meteen daarna zette de opgekomen Roy van Hinthum strak voor op Gijs Verkuijlen, die echter de bal maar half raakte. De volgende mogelijkheid voor de gastheren liet een minuut of vijf op zich wachten. Met een lange bal vanaf rechtsachter werd Gijs Verkuijlen bereikt, wiens aansluitende voorzet niet bij een medespeler belandde.

Na een half uur spelen viel dan wel de 0-1, doordat de laatste man van Volkel wat zacht terug speelde op zijn keeper, die vervolgens tegen de in lopende spits op schoot. De bal kaatste over Tomek Kuijpers heen en daarna was het niet moeilijk meer om binnen te tikken. Zo zette Volkel zichzelf op achterstand, want Boekel Sport was nog nauwelijks dreigend geweest. Kort na de aftrap wurmde Thijn van Boxtel zich prima door de laatste linie, maar vervolgens tikte hij net een keer teveel de bal even opzij en smoorde zijn schot. Dat was met een pegel van Ruud Verstegen nog het enige wapenfeit voordat de rust aanbrak.

De tweede helft ging van start met Thijs van Bree op de plaats van Jan van de Rijt. Dertien minuten later werd de aanval versterkt met Teun van Helvoort waarbij Sander van den Elzen het veld verliet.

Het bleek inderdaad al snel vruchten af te werpen. In de 62e minuut kwam Volkel verdiend op 1-1 toen een lange crosspass Thijs van Bree bereikte op een meter of 10 van het doel en hij gleed de bal voor het doel, waar Gijs Verkuijlen kon binnen tikken.

De gastheren slaagden er nu in een licht veldoverwicht te verwerven zonder zich grote uitgespeelde kansen te scheppen. Ze bleven wel de winnende treffer najagen en Thijn van Boxtel schoot nog eens naast. Een schot vanaf de punt van het keepersgebied door Teun van Helvoort werd door Boekel Sport geblokt. Joep Verstegen verving in die 66e minuut Mark van den Berg en zou zijn rol rechtsachter prima invullen.
Ruim een kwartier voor het einde nam Teun van Helvoort een voorzet goed aan maar hij speelde de bal te ver voor zich uit en daardoor kon de keeper hem aftroeven. Thijn van Boxtel zag een hoge bal in de 16-meter landen, maar de stuit pakte net niet goed voor hem uit. Zo bleef het verder bij net niet in deze derby, die nooit echt heel goed werd, maar wel spannend bleef. Vlak voor tijd waagde Ruud Verstegen nog een vliegend afstandschot maar helaas zonder succes. Al met al een puntendeling waar beide partijen niet ontevreden over mogen zijn al had Volkel wat meer kansjes, maar af maken hoort ook bij de kunst. Misschien dat het volgende week uit bij naaste concurrent Stiphout Vooruit wel lukt om drie belangrijke punten te pakken.