Opnieuw 2-1 verlies Volkel

Volkel lijkt het patent te hebben op 2-1 nederlagen. Voor de 3e keer op rij leden de Volkelnaren namelijk een 2-1 verlies. Nu was het DVG dat in Liempde ietwat gelukkig de 2-1 voor zich opeiste.

Bij Volkel waren Rob v/d Zanden en aanvoerder Ruud Verstegen weer present, maar Stijn van Cuijk was nog niet hersteld. Theo Peerenboom stond voor het eerst weer in de basis en vormde een spitsenduo met Luuk v/d Elzen. Beide teams schoten fel uit de startblokken en dat leverde meteen al wat kansjes op. Een schotje van DVG speler Peter Versantvoort verdween in de handen van Volkel doelman Tomek Kuipers. Ook Ruud verstegen haalde uit in de 3e minuut, maar schoot naast. Even later vond Luuk v/d Elzen DVG keeper van Eeuwijk op zijn weg.

In de 13e minuut werd het zomaar 1-0 voor thuisploeg DVG. Bas van Houtum was (randje buitenspel) ontsnapt aan de aandacht van de Volkel defensie en kon ongehinderd de bal tegen de touwen werken. Nu moest Volkel nog meer aandringen, maar het deed dat erg onzorgvuldig. Er was geen rust op het middenveld en ook het uitverdedigen ging moeizaam. De spitsen werden bijna niet bereikt en als die wel bereikt werden dan was dat meestal in buitenspelpositie.
In de 38e minuut had Volkel alle geluk van de wereld dat het geen 2-0 werd toen Pieter v/d Weetering vrij kon oprukken naar het Volkel doel. Met kunst en vliegwerk wist Tomek Kuipers echter erger te voorkomen.

In de rust werden Joep Verstegen en Roy van Hinthem vervangen door Teun van Helvoort en Thijs van Dun. Volkel zette nog nadrukkelijker aan en kwam nu ook met meer overleg. Ruud Verstegen zag zijn vrije trap in de 47e minuut een prooi worden voor de DVG goalie en Erwin van Dooren kopte uit een corner net naast. DVG beperkte zich tot verdedigen en het spelen van meest lange ballen en had daarmee bijna succes toen aanvoerder Martijn Caarls in de 54e minuut net naast schoot.
De beste kans voor Volkel kwam er in de 58e minuut toen Theo Peerenboom vrij opdook voor DVG doelman van Eeuwijk die de inzet van de Volkel spits knap keerde. Balverlies van Volkel op de helft van DVG leidde de 2-0 in. Via een lange trap werd in de 75e minuut Pieter v/d Weetering bereikt die de uitkomende Tomek Kuipers verschalkte en de bal in het lege doel schoof. Even daarvoor had Volkel aanvoerder Ruud Verstegen het speelveld al moeten verlaten wegens een blessure. Hij werd vervangen door Mark v/d Berg. Volkel speelde nu alles of niets en dat had 2 minuten na de 2-0 van DVG resultaat. Luuk v/d Elzen schoof de bal breed op Teun van Helvoort die simpel binnentikte. Scheidsrechter Govers keurde het doelpunt echter af voor buitenspel op advies van en na lang discussiėren met de DVG grensrechter. Dit tot woede van de Volkel aanhang en spelers die meenden dat Teun van Helvoort bij zijn doelpunt achter de bal bleef en dus gewoon geen buitenspel kon staan.

De strijd werd grimmiger en scheidsrechter Govers had alle moeite om het bij te benen. In de 84e minuut teisterde Rik verwijst met zijn harde uithaal de vuisten van DVG doelman van Eeuwijk en ook Mark v/d Berg vond de goalie op zijn weg. In de 89e minuut was er een goedmakertje van scheidsrechter Govers die in een tuimeling van Teun van Helvoort een strafschop zag. Theo Peerenboom schoot het cadeautje onberispelijk binnen. In blessuretijd (liefst 10 minuten) liepen de gemoederen nog hoog op toen een DVG speler een zware overtreding op Rob v/d Zanden maakte en er een opstootje ontstond. Scheidsrechter Govers bedekte alles met de mantel der liefde en trok geen kaarten. In diezelfde blessuretijd zorgde DVG doelman van Eeuwijk er voor dat het 2-1 bleef. Hij tikte, met een uiterste krachtinspanning, een inzet van een Volkel speler tegen de lat. Zware pech dus voor Volkel dat moet hopen dat het in de komende thuiswedstrijd tegen Boskant wat meer geluk zal hebben om dan eindelijk die nul weg te werken.