Moeizame winst Volkel op Vorstenbossche Boys: 2-0

Volkel heeft tegen hekkensluiter Vorstenbossche Boys gedaan wat het moest doen namelijk winnen. Op een ijskoud sportpark De Eeuwsels werd het 2-0 voor de Volkelnaren, die het veel lastiger hadden dan in de heenwedstrijd waar met 0-5 werd gewonnen.

Zonder de geschorste Stijn van Cuijk nam Volkel met de felle wind in de rug het initiatief. In de 6e minuut loste Roy van Hinthum een schot dat over ging. Erwin van Dooren zag zijn kopbal in de 12e minuut ook over het doel van Vorstenbosch gaan. In de 15e minuut haalde Ruud Verstegen halverwege de helft van Vorstenbosch snoeihard uit, Vorstenbosch doelman Beekmans had grote moeite met de door de wind gedragen bal en moest een rebound toestaan die door Gijs Verkuijlen in het doel werd geschoven. Die treffer werd echter geannuleerd, want de Volkel speler stond buitenspel op het moment van spelen.

In de 17e minuut beet Vorstenbosch van zich af via een hard schot van Rick Terwindt dat door Tomek Kuijpers vakkundig tot corner werd verwerkt. Hierna was het woord weer aan Volkel dat enkele corners mocht nemen. Een van die scherpe corners van Sander v/d Elzen belandde op de lat. In de slotfase van de eerste helft had de 1-0 voor Volkel moeten vallen, maar Luuk v/d Elzen zag zijn kopbal uit een voorzet van Jeroen v/d Laar via een katachtige reflex van doelman Beekmans tegen de lat belanden.

Na rust moest het baltempo van Volkel omhoog om het sterk verdedigende Vorstenbosch te breken. In de 53e minuut stuitte Luuk v/d Elzen opnieuw op doelman Beekmans en één minuut daarna was het een alerte Volkel goalie Tomek Kuijpers die bij een tegenstoot de bal van de voeten van Jordy van Heeswijk plukte om zodoende de 0-1 te voorkomen. In de 61e minuut viel dan toch de verdiende 1-0. Sander v/d Elzen vond Roy van Hinthum die simpel de bal tegen de touwen schoot.

Vorstenbosch veerde nog een keer op en kreeg ook een enorme kans in de 65e minuut, maar vrij voor Tomek Kuijpers schoot John van Cleef jammerlijk over.

De bevrijdende 2-0 was een fraaie combinatie met Roy van Hinthum aan de basis. Hij ging goed door op links en zag invaller Mark v/d Berg die Gijs Verkuijlen op maat bediende. Hij hoefde slechts de bal in het doel te schuiven, omdat de Vorstenbosch defensie inclusief keeper Beekmans al was uit gespeeld. In blessuretijd had Mark v/d Berg de stand nog naar 3-0 kunnen tillen, maar tot tweemaal toe werd de bal van de lijn gehaald door een Vorstenbosch verdediger. 2e paasdag reist Volkel af naar Dinther voor de confrontatie met Avesteyn dat in de bovenste regionen van de 4e klasse G vertoefd.