Volkel wint met 2-0 van ASV ‘33 en doet goede zaken in de 3e periode

Na het bereiken van de bekerfinale afgelopen donderdag moest Volkel zondag in de competitie aantreden tegen ASV ’33 uit Aarle-Rixtel. Voor Volkel was het belang van deze wedstrijd groot, want het staat bovenaan in de strijd om de 3e periode en voor die 3e periode was winst dus noodzakelijk. Volkel deed wat het moest doen en versloeg ASV met 2-0 en omdat directe concurrenten Avesteyn en Boskant punten lieten liggen komt de 3e periode steeds dichterbij voor Volkel, dat in de laatste wedstrijd nog wel moet afrekenen met kampioen Boekel Sport.

Volkel had tegen ASV vanaf het begin het initiatief en in de 5e minuut ging Gijs Verkuijlen op rechts goed door. Zijn voorzet werd gemist door ASV goalie Driessen, maar Luuk v/d Elzen schrok hier zo van dat hij zelf de bal ook miste. In de 17e minuut stuitte Luuk v/d Elzen met een kopbal op de doelman van ASV en in de rebound schoot Roy van Hinthum op diezelfde doelman. In de 18e minuut werd het dan toch 1-0 voor Volkel toen Roy van Hinthum 2 verdedigers het bos instuurde en met een subliem lobje doelman Dennis Driessen verschalkte.

Van ASV was tot dan toe niets te zien, maar in de 30e minuut was er wel een snelle uitval, waarbij Thijs van Uden de bal buiten bereik van Volkel sluitpost Tomek Kuijpers op de late legde.

Geluk voor Volkel dus dat in die eerste helft nog mogelijkheden had via Luuk v/d Elzen (stuitte op doelman Driessen), Ruud Verstegen (schot over) en Gijs Verkuijlen (voorzet afgeblokt).
Na rust bleef Volkel het initiatief houden, maar het was de mannen van William v/d Steen aan te zien dat ze de bekerwedstrijd van donderdag nog in de benen hadden. Het liep moeizaam en de bevrijdende 2-0 bleef lang uit. ASV kon of wilde hier niet van profiteren, want het kwam gewoon niet van haar eigen doel af. In de 51e minuut zag een fanatieke Roy van Hinthum zijn kopbal naast gaan. Even later kreeg Luuk v/d Elzen een prima kans, maar hij mikte naast en ook Gijs Verkuijlen zag een volley naast het doel van ASV verdwijnen. In de 76e minuut trof Stijn van Cuijk met een scherpe corner de paal en even later zag Ruud Verstegen zijn schot gepareerd worden door doelman Driessen. Diezelfde doelman voorkwam de 2-0 met een geweldige redding op een pegel van Stijn van Cuijk. Hij tikte de bal onder de lat vandaan ten koste van een corner.

Volkel bracht twee jeugdspelers in, Jery Dekkers en Stefan van Dooren voor Gijs Verkuijlen en de moe gestreden Roy van Hinthum en kroop in de 84e minuut door het oog van de naald bij de enige uitval van ASV in de 2e helft. Op rechts vond Thijs van Uden het hoofd van Ruud de Brouwer die zijn kopbal boven op de lat zag belanden. Even later was het woord weer aan Volkel, waarbij invaller Stefan van Dooren na een voorzet van Rob v/d Zanden op doelman Driessen strandde.

De bevrijdende 2-0 voor Volkel viel twee minuten voor tijd toen invaller Jery Dekkers de bal voorbij de uitkomende doelman Driessen tegen de touwen schoof.

Het was moeizaam, maar dikverdiend. Komende zondag de laatste wedstrijd uit bij kampioen Boekel Sport en dan kan de 3e periode veilig gesteld worden.