Volkel verliest topper tegen Milsbeek: 0-3

De kraker tussen de twee nog ongeslagen ploegen uit de 4e klasse G is in Volkel geëindigd in een 0-3 voor Milsbeek dat daarmee zijn titelaspiraties nog maar eens benadrukte. De winst was terecht maar de hoogte van de uitslag was toch wel wat geflatteerd te noemen, omdat Volkel lange tijd gelijke tred hield. Milsbeek speelde echter uitgekookter en ging effectiever om met de kansen.

Volkel, dat op de linkerflank de tweeling Roy en Rick van Hinthum had geposteerd, wilde voor het thuispubliek laten zien dat het niet voor niets nog ongeslagen was. Het kwam dan ook fel uit de startblokken wat in de 2e minuut al resulteerde in een schot van Luuk v/d Elzen dat over het doel van Milsbeek ging. In de 7e minuut vond Luuk v/d Elzen met zijn voorzet vanaf rechts de bij de 1e paal inkomende Gijs Verkuijlen. Die had echter de pech dat zijn kopbal net over het doel van Milsbeek doelman Loeffen ging. Na een goed kwartier kwam Milsbeek beter in de wedstrijd. Echt gevaarlijk werd het voor het doel van Volkel goalie Tomek Kuijpers nog niet. In de 27e minuut kreeg Gijs Verkuijlen de bal op een presenteerblaadje van een verdediger van Milsbeek. Hij stond echter te kort op de Milsbeek doelman om de bal tegen het net te tikken, waardoor de bal via de doelman corner ging.

In de 29e minuut deed Milsbeek spits Mendel Janssen van zich spreken, maar Tomek Kuijpers pakte zijn schot prima.

In de 39e minuut kwam Milsbeek op 0-1 uit een standaardsituatie. Halverwege de helft van Volkel mocht Mendel Janssen een vrije trap nemen. Hij plaatste de bal hard en loepzuiver op het hoofd van de vrijstaande Emil v/d Burg die Tomek Kuijpers met zijn kopstoot geen kans liet. Volkel was even van de leg en even later lag ook de 0-2 achter Tomek Kuijpers, maar die treffer werd geannuleerd door scheidsrechter van Dreumel wegens aanvallen van de Volkel goalie.

Vlak voor rust kreeg Volkel nog een mogelijkheid via Luuk v/d Elzen toen Milsbeek doelman Loeffen een voorzet vanaf rechts moest lossen. Een verdediger van Milsbeek stond echter in de baan van het schot en zo bleef het dus 0-1.
Na rust had Volkel veel moeite om de controle terug te krijgen. Milsbeek speelde gedisciplineerd en schuwde ook het fysieke duel niet.

In de 62e minuut was het Volkel dat weer van zich deed spreken toen Stijn van Cuijk een vrije trap afgeweerd zag worden door de Milsbeek muur. De corner die daarop volgde werd door Jeroen v/d Laar net over gekopt. In de 64e minuut kon Siemen van Straaten namens Milsbeek alleen op Tomek Kuijpers afgaan die echter met een prachtredding de 0-2 voorkwam en ook de rebound plukte de Volkel doelman weg voor de voeten van de aanstormende Mendel Janssen.

In de 66e minuut zag Luuk v/d Elzen zijn schuiver met links naast het doel van Milsbeek gaan. Het antwoord van Milsbeek liet even op zich wachten, maar het was het wachten waard. Uitblinker Mendel Janssen tekende in de 82e minuut voor het mooiste doelpunt van de wedstrijd. Hij kegelde een bal van grote afstand in de kruising achter Tomek Kuijpers. Het verzet van Volkel was gebroken en Milsbeek kon verder uitlopen, maar vond Tomek Kuijpers in eerste instantie nog op zijn weg bij een inzet van invaller Dennis Abbenhuis. De 0-3 kwam er toch en wel in de 88e minuut toen Mendel Janssen in een twee tegen één situatie bij Tomek Kuijpers niet zelfzuchtig handelde en de bal breed legde op Siemen van Straaten die de bal simpel kon binnen lopen. Een wat geflatteerde uitslag voor Volkel dat zijn goede wil had getoond, maar door een gewiekst Milsbeek met een excellent opererende Mendel Janssen werd afgetroefd. Komende zondag is Volkel vrij. De eerstvolgende wedstrijd van Volkel is de thuiswedstrijd op 27 oktober tegen Milheezer Boys.