Volkel zet Milheezer Boys eenvoudig opzij: 4-0

In eigen huis heeft Volkel Milheezer Boys afgetroefd. Via doelpunten van Luuk v/d Elzen, Gijs Verkuijlen en tweemaal Stijn van Cuijk kwam de 4-0 tot stand. Het verschil kwam met name in de 2e helft tot stand toen Volkel nog een keer extra aanzette.

Milheezer Boys begon de eerste helft met de wind in de rug en dat resulteerde al in de 2e minuut in een vliegend schot van Daan Verheijen dat over het doel van Volkel goalie Tomek Kuijpers vloog. Aan de andere kant was er in de 4e minuut een schot van Rik Verwijst dat door een verdediger van Milheezer Boys geblokt werd.

Het spel golfde op en neer en Milheezer Boys gaf goed partij tegen een aandringend Volkel. In de 13e minuut was er weer een schot van Milheezer Boys (Dirk Relou) dat in de grijpgrage handen van Tomek Kuijpers verdween.

Ook Ruud Verstegen loste van grote afstand een hard schot dat net naast het doel van Milheeze ging. Volkel probeerde nog meer druk te zetten op Milheezer Boys, maar het was Milheezer Boys dat in de 18e minuut gevaarlijk werd toen een vrije trap bij de 2e paal tegen het aluminium geschoten werd. De beste kans voor Volkel tot dan toe was voor Jeroen v/d Laar in de 23e minuut. Op enkele meters voor het doel van Milheezer Boys mikte hij net te hoog.

In de 28e minuut testte Sander v/d Elzen de Milheezer goalie Beekmans nadat Stijn van Cuijk een vrije trap breed had gelegd. Met kunst en vliegwerk kon de goalie een doelpunt voorkomen. In de 34e minuut bereikte Gijs Verkuijlen Luuk v/d Elzen, die de iets te hard aangespeelde bal net niet genoeg kon controleren, waardoor hij naast schoot. Even later stuitte Stijn van Cuijk met een hard schot op Milheezer Boys doelman Beekmans. De 1-0 kwam er toch en wel in de 36e minuut toen Luuk v/d Elzen een voorzet vanaf de linkerkant binnen knikte.

Na rust schakelde Volkel nog een versnelling hoger en kwam Milheezer Boys er in het geheel niet meer aan te pas. In de 49e minuut werd het 2-0 door Gijs Verkuijlen die gestuntel van Milheezer Boys goalie Beekmans afstrafte en simpel de bal tegen de touwen kon werken. Hierna kreeg Volkel kans op kans, maar Gijs Verkuijlen stuitte op de keeper, Sander v/d Elzen zag zijn kopbal tegen de paal belanden en Roy van Hinthum knalde boven op de lat.

Nadat Gijs Verkuijlen de kans op 3-0 had laten liggen, zijn schot werd met de voeten door doelman Beekmans tot corner verwerkt, bleef Volkel drukken. Luuk v/d Elzen zag zijn inzet in de 73e minuut een prooi worden voor de Milheezer doelman na een voorzet van Roy van Hinthum. In de 79e minuut werd Milheezer Boys speler Han Kuijpers met rood naar de kant gestuurd door de goed leidende scheidsrechter Vissers uit Zeeland. Hij trok namelijk de doorgebroken Gijs Verkuijlen tegen de grond en daar staat maar één straf op. Uit de vrije trap die daaruit volgde haalde Stijn van Cuijk verwoestend uit. Met een steenharde schuiver passeerde hij doelman Beekmans in de uiterste hoek. De enige mogelijkheid van Milheezer Boys in de tweede helft was er in de 88e minuut, maar Volkel doelman Tomek Kuijpers, die een rustige zondag had, stond op de plek om het schot van Dirk Relou met zijn vuisten te keren. In de toegevoegde tijd waren er nog mogelijkheden voor Gijs Verkuijlen (stiftje op de lat) en invaller Erwin van Dooren (kopbal net voorlangs).

Het slotakkoord was voor Stijn van Cuijk die met een pegel van grote afstand de 4-0 eindstand op het bord zette.

Zondag aanstaande reist Volkel naar Boxmeer voor de lastige uitwedstrijd bij Olympia ’18.