1-3 zege Volkel bij Vitesse '08 in laatste wedstrijd voor de winterstop

Volkel deed in Gennep wat het moest doen namelijk winnen. Op sportpark De Heikuul was het geen hoogstaande wedstrijd, maar Volkel ging wel aan de haal met de drie punten door een 1-3 overwinning.

De beginfase ging gelijk op met een fanatiek startend Vitesse. In de 8e minuut profiteerde Roy van Hinthum bijna van een misverstand in de Vitesse defensie, maar hij werd net nog geblokt door een verdediger van Vitesse. Eén minuut daarna was de linksbuiten van Volkel wel succesvol. Hij ging een combinatie aan met Luuk v/d Elzen op de linkerkant van het veld en rondde beheerst met links af door de bal in de hoek te schuiven buiten bereik van Vitesse doelman Lex Wever.

Vitesse zette nog eens aan en vooral de achterhoede van Volkel had het daarmee wat lastig. Het uitverdedigen ging moeilijk en vaak moest de lange bal gehanteerd worden. In de 24e minuut viel de gelijkmaker toen Bjorn Hendriks aan de rechterkant langs zijn directe tegenstander glipte na een uitgekiende diepe bal. Vrij voor Volkel goalie Tomek Kuijpers schoof hij de bal tegen de touwen. Het duurde niet lang of Volkel stond weer op voorsprong. In de 27e minuut kreeg Volkel op ongeveer 25 meter van het Vitesse doel een vrije trap na een overtreding op Gijs Verkuijlen. Stijn van Cuijk wist wel raad met dit klusje en schoot de bal afgemeten over de muur in de rechter kruising.

Hierna waren er nog mogelijkheden om de stand uit te breiden. Peter v/d Zanden zag zijn inzet over het doel gaan en Luuk v/d Elzen mikte tot tweemaal toe naast.

Na rust bleef Volkel gemakkelijk overeind en scoorde ook nog een keer in de 50e minuut. Ditmaal was het een snelle omschakeling van Volkel die het verzet van Vitesse brak. Via Luuk v/d Elzen en Gijs Verkuijlen kwam de bal bij Stijn van Cuijk die Rik Verwijst aanspeelde.

Die schoof de bal in de uiterste hoek en zette zo de 1-3 op het bord. De wedstrijd was gespeeld, want Vitesse kon geen vuist meer maken.

Volkel kreeg nog wel wat mogelijkheden. Zo zag Stijn van Cuijk een teruggelegde vrije trap over het doel van Vitesse zeilen. In de 83e minuut mocht diezelfde Stijn van Cuijk nog aanleggen voor een vrije trap, maar nu mikte hij net naast de kruising. Een verdiende 1-3 overwinning voor Volkel dat nu de winterstop ingaat. Op zondag 9 februari 2014 wordt de competitie vervolgd met een thuiswedstrijd op De Eeuwsels tegen Juliana Mill.