Donderdag, 28 maart 2024

Handel 1 - Volkel 1

Een verdiende overwinning voor Volkel in de uitwedstrijd tegen Handel. Volkel kon de drie punten mee naar huis nemen na een wedstrijd met een licht veldoverwicht. Volkel ging wat beter met de kansen om, Handel voetbalde redelijk mee, maar wist te weinig doelrijpe kansen te creëren. De 1-2 eindstand was al in de rust bereikt.

Na een wat aftastend begin van de wedstrijd was er in de 8e minuut een lange pass van Peter vd Zanden in de diepte. Roy van Hinthum wist als eerste de bal te bereiken en scoorde met een fraai lobje langs de keeper van Handel.

In de fase daarna zagen we een gelijk opgaande strijd met kleine kansjes aan beide zijden. In de 16e minuut had Volkel wat geluk dat een ver afstandsschot van Handel net over ging. Na een klein half uurtje was er plots een mooie kans voor Stijn van Cuijk die door Joep Verstegen was weggestuurd. Het lobje van Stijn verdween net langs het doel. Gijs Verkuijlen wist in deze fase ook verschillende keren goed langs de rechterzijde op te komen, maar werd vrij stevig aangepakt door zijn verdediger. Kort daarna was er een mooie vrije trap van Handel, deze werd moeizaam maar goed verwerkt door Willem vd Brandt.

In de 35e minuut werd er een overtreding gemaakt tegen Roy van Hinthum. De vrije trap werd door Stijn van Cuijk netjes tussen de palen geplaatst, 0-2 voor Volkel.

De vreugde over deze goal was echter van korte duur, want uit de volgende tegenaanval van Handel ontstond er een gevaarlijke situatie voor het doel van Volkel. Een speler van Handel werd onderuit gelopen en de scheidsrechter wees resoluut naar de stip. De penalty werd strak ingeschoten door Gijs Bexkens, en hij stelde de ruststand vast op 1-2.
In de tweede helft ging het spel wat meer over en weer, waarbij er weinig echt gevaarlijke situaties voor de goals ontstonden. In de 60e minuut had Volkel wel geluk tot een verre lob van Handel op de grond ketste voor de goal en maar net over de dwarsligger achter ging. Datzelfde geluk had Handel bij een scrimmage voor hun goal. Tot twee keer toe werd van dichtbij ingeschoten door Gijs Verkuijlen en Luuk vd Elzen. Beide pogingen werden wat gelukkig geblokt.

In de periode daarna had Volkel het betere van het spel, met nog een mooie vrije trap van Stijn en in de 68e minuut een mooie aanval over links. In de laatste 10 minuten kwamen Rick van Hinthum en Sander vd Elzen de gelederen nog versterken.

Dit was nodig, want Handel perste er nog een klein slotoffensief uit en Volkel moest alle zeilen bijzetten om de voorsprong te behouden.

Volkel hield echter het hoofd koel en de wedstrijd in de hand. Na 95 minuten voetbal prijkte nog steeds de 1-2 eindstand op het scorebord.