Volkel klopt Milsbeek met 0-2 en maakt competitie weer spannend.

Volkel heeft bij gedoodverfd kampioen Milsbeek een dikverdiende 0-2 overwinning geboekt. Door twee doelpunten van Luuk v/d Elzen in de eerste helft komen de Volkelnaren nu aan kop in de 4e klasse G met drie punten voorsprong op Milsbeek, dat nog wel een inhaalwedstrijd tegoed heeft.

Vele Volkel supporters hadden de weg naar sportpark De Zwarte Weg gevonden en hadden zich nog maar nauwelijks geïnstalleerd of de 0-1 lag al achter Milsbeek goalie Loeffen. In de 1e minuut mocht Ruud Verstegen een vrije trap nemen halverwege de helft van Milsbeek. De Volkel aanvoerder vond Luuk v/d Elzen die met zijn hoofd de bal binnenknikte.

Een geweldige opsteker voor Volkel dus. Milsbeek ging op zoek naar de gelijkmaker maar vond een rustige en uitstekende Volkel keeper Willem v/d Brand tegenover zich.

Hij maakte een schot van Cornelis onschadelijk in de 5e minuut en in de 12e minuut tikte hij een gevaarlijk indraaiende corner van Milsbeek over de lat.

Volkel had weinig moeite met Milsbeek en counterde in de 20e minuut naar 0-2. Opnieuw Luuk v/d Elzen kopte uit een voorzet vanaf de linkerkant de bal via de binnenkant paal binnen.

Sander v/d Elzen zag zijn schot in de 29e minuut net overgaan en Luuk v/d Elzen probeerde het nog met een fabuleuze omhaal uit een voorzet van Rob v/d Zanden, maar zag de bal ook overgaan. Van kampioenskandidaat Milsbeek was na de 0-2 niet veel meer te zien en Luuk v/d Elzen had in de laatste minuut van de eerste helft eigenlijk zijn derde moeten maken toen hij alleen opdook voor de Milsbeek doelman, maar naast mikte.

In de tweede helft kon Volkel een stormloop verwachten van een getergd Milsbeek, maar niets van dit alles. Milsbeek kon geen vuist maken en Volkel kon de wedstrijd gemakkelijk uit voetballen. Een vrije trap van Cornelis die over ging was het enige wapenfeit van Milsbeek in de tweede helft.

Invaller Joep Verstegen had voor Volkel nog de 0-3 op zijn voet, maar vrij voor Milsbeek doelman Loeffen struikelde hij en ging deze laatste kans verloren.

Volkel heeft dus goede zaken gedaan met deze overwinning bij Milsbeek en zal zeker de komende wedstrijden willen laten zien dat zij het kampioenschap verdienen. Komende zondag staat de lastige uitwedstrijd bij Milheezer Boys op het programma.