Opnieuw verlies Volkel: 1-0 bij Festilent

Bij de nummer voorlaatst is Volkel er opnieuw niet in geslaagd punten te pakken. In Zeeland bij naaste buur Festilent pakten de tegen degradatie vechtende gastheren een laatste strohalm door met 1-0 te winnen.

De wedstrijd in Zeeland begon spetterend met in de 1e minuut al een goede mogelijkheid voor Volkel. Ruud Boyon zag zijn schot in de uiterste benedenhoek echter tot corner verwerkt worden door Festilent goalie Martijn de Louw.

Één minuut daarna kwam Volkel goed weg toen Festilent aanvoerder Jochem Fleuren een open kans kreeg. Het was aan Volkel doelman Tomek Kuijpers te danken dat de treffer uitbleef. Hij tikte de bal over de lat. In de 4e minuut werd Luuk v/d Elzen geblokt door een verdediger van Festilent net toen hij verwoestend wilde uithalen. Hierna duurde het tot de 16e minuut vooraleer er iets te noteren viel. Bob Linders, die bij Volkel zijn eerste basisplaats had, zag zijn schot naast gaan. In de 29e minuut opnieuw een goede mogelijkheid voor Volkel toen Rik Verwijst Joep Verstegen vond die zijn inzet via de Festilent doelman corner zag gaan. Uit die corner had Volkel pech, omdat Ruud Verstegen zijn rebound op de lat zag uiteenspatten. De beste mogelijkheid voor Festilent was in de toegevoegde tijd toen Noud van Schijndel alleen voor Volkel doelman Tomek Kuijpers verscheen. De Zeelander mikte echter naast.

Na rust een overheersend Volkel zonder echt het voetbal van voor de winterstop te etaleren. Er waren kansjes door schoten van Bart Hoefnagel (uit een corner over) en Sander v/d Elzen (een poging recht in de handen van de Festilent doelman en een schot naast).

Festilent was dat betreft veel effectiever, want bij een snelle omschakeling in de 61e minuut werd Maikel Korbmacher gelanceerd die vrij voor Tomek Kuijpers de Volkel doelman kansloos liet: tegen de verhouding in 1-0. Volkel trainer William v/d Steen reageerde door een dubbele wissel te plegen. Stijn van Cuijk, kampend met een blessure en alleen inzetbaar voor noodgevallen, werd ingebracht samen met Gijs Verkuijlen voor Ruud Boyon en Sander v/d Elzen.

Ook Jan v/d Rijt mocht invallen, maar er kwam geen verandering meer in de stand. Volkel voetbalde zonder vertrouwen en kon de 1-0 nederlaag niet meer voorkomen. Komende zondag volgt de thuiswedstrijd tegen de nummer laatst Berghem Sport en misschien dat dan het tij voor Volkel toch een keer gekeerd kan worden.