Volkel zet verwelkoming 700e lid luister bij met 4-1 zege op Vianen Vooruit

Zondag 27 september 2015 gaat bij Volkel de boeken in als een historische dag. Toen werd namelijk het 700e lid van Volkel verwelkomd. Bram Rovers van de F4 G was de gelukkige en werd als 700e lid met alle egards ontvangen. Hij was dan ook pupil van de week en zag zijn vaandelteam ook nog eens winnen met 4-1 van Vianen Vooruit. Met deze uitslag pakte Volkel de koppositie in 3D, omdat andere teams punten lieten liggen. Een op alle fronten geslaagde zondag dus voor Volkel.

Vanaf de aftrap nam Volkel het initiatief tegen nieuwkomer Vianen Vooruit. Het zette volop druk op het doel van Vianen wat in de 11e minuut succes had. Stijn van Cuijk, vorige week ook al belangrijk met een beauty van een doelpunt, deed dat nog eens dunnetjes over voor zijn thuispubliek. Op 20 meter van het doel zag hij zijn stiftje wederom tegen de touwen gaan: 1-0.

Volkel hield controle over de wedstrijd en dat resulteerde in meer mogelijkheden. Nadat Roy van Hinthum zijn volley met rechts over het doel zag gaan stuitte Bart Hoefnagel in de 21e minuut op Vianen Vooruit goalie Niels Verbiesen. In de 38e minuut had de aanhoudende druk van Volkel opnieuw resultaat. Luuk v/d Elzen vond uit een hoge bal met zijn hoofd Stijn van Cuijk die de bal simpel langs de doelman kon tikken.

Vianen Vooruit scoorde tegen, maar die treffer werd geannuleerd door scheidsrechter van Dijk wegens aanvallen van Volkel doelman Tom Jacobs. Voor rust was Bart Hoefnagel nog tweemaal dichtbij de 3-0, maar zijn schot ging over en vlak voor affluiten stuitte hij opnieuw op de Vianen doelman.
Na rust eenzelfde beeld. Volkel controleerde en had weinig te duchten van zijn tegenstander. In de 50e minuut mocht Bob Linders een vrije trap nemen die vakkundig door Vianen doelman Verbiesen tot corner werd verwerkt. Ook Luuk v/d Elzen had de 3-0 op zijn slof, maar hij schoot hard over. De spits van Volkel kreeg echter zijn doelpunt toch en wel in de 55e minuut. Hij kapte een verdediger uit en schoot onberispelijk raak. Tot dan toe was er van Vianen niet veel vernomen, maar in de 69e minuut was daar wel de aansluitingstreffer. Een vrije trap werd door Roy Daamen ongehinderd in het doel getikt.

Een moment van concentratieverlies bij Volkel dat daarna ook wat tijd nodig had om zich te herpakken. Rick van Hinthum, ingevallen voor zijn tweelingbroer Roy, kreeg een goede mogelijkheid maar speelde de bal iets te ver voor zich uit waardoor de Vianen doelman kon redden. In de 83e minuut had Luuk v/d Elzen moeten scoren, maar hij besloot, alleen voor doelman Verbiesen, naast. De man of the match, Stijn van Cuijk, liet het niet na om zijn gewenste hattrick te scoren. Een vrije trap op de rechterkant aan de rand van het strafschopgebied kegelde hij ineens voorbij de eenmansmuur en doelman en daarmee zette hij de 4-1 eindstand op het bord.
Volgende zondag weer een uitwedstrijd voor Volkel dat dan als nieuwe koploper afreist naar Gennep voor de lastige confrontatie met Vitesse 08.