Vrijdag, 19 april 2024

Derby tussen Boekel Sport en Volkel eindigt onbeslist: 0-0

De derby tussen Boekel Sport en Volkel, waar met veel spanning naar uitgekeken was, leverde geen winnaar op. Beide ploegen hielden elkaar volledig in evenwicht in een wedstrijd die niet echt tot leven kwam. Volkel startte met doelman Tomek Kuijpers als vervanger voor de geblesseerde Tom Jacobs. De herstelde Bart Hoefnagel had ook een basisplaats.

De eerste helft leverde veel strijd op, maar niet echt goed voetbal. De momenten voor beide doelen waren dan ook spaarzaam. In 28e minuut mikte Sten Krol namens de thuisploeg naast het doel van Volkel na een goed lopende aanval. Ook Volkel was een keer gevaarlijk middels een schot van Rik Verwijst dat in de handen van Boekel Sport goalie Michiel Merks verdween.

Na rust lange tijd eenzelfde beeld als in de eerste helft, maar nu waren er wel meer acties voor beide doelen. In de 50e minuut schoot Stijn van Cuijk namens Volkel naast.

Ook Luuk v/d Elzen probeerde het in de 61e minuut, maar hij raakte de bal niet goed, waardoor die op het dak van het Boekel Sport doel belandde. Nadat Nick Schuijers in de75e minuut een run langs de zijlijn afsloot met een gevaarlijke voorzet voorlangs kreeg hij in de 79e minuut de kans van de wedstrijd.

Volkel doelman Tomek Kuijpers was echter paraat toen de Boekel Sport speler alleen op hem afstormde. Met een prachtredding behoedde hij zijn ploeg voor een achterstand. Aan de andere kant kopte Jeroen v/d Laar in de 81e minuut uit een corner van Stijn van Cuijk op de lat. Even later ging een schot van Jelle Bouwmans namens Boekel Sport rakelings naast en stuitte Rik Verwijst met zijn uithaal op Boekel Sport doelman Merks. In blessuretijd had Teun Wiendels de thuisploeg nog naar winst kunnen schieten, maar opnieuw Tomek Kuijpers was op zijn post.

En zo kreeg deze wat fletse derby dus terecht geen winnaar.
Volgende week is er opnieuw een zware wedstrijd voor Volkel dat dan afreist naar Sint-Oedenrode voor de wedstrijd tegen Rhode.