Stijn van Cuijk beslist Volkel – Nooit Gedacht: 3-0

The man of the match hoefde niet lang over gediscussieerd te worden: zonder twijfel was dat vanmiddag Stijn van Cuijk. Met 3 doelpunten, de een nog mooier dan de ander, zorgde hij ervoor dat de 3 punten in Volkel bleven.

Onder de leiding van de pas 19 jarige scheidsrechter Vogels uit Aarle-Rixtel startte Volkel zijn laatste thuiswedstrijd dit jaar tegen een ook zeer jong Nooit Gedacht. Waar bij de gasten uit Geffen maar 3 spelers ouder dan 23 jaar waren, was het bij Volkel juist andersom: maar 3 spelers 23 of jonger. Het verschil in ervaring werd vooral de eerste helft duidelijk.

Volkel startte gevaarlijk met een goeie pass vanaf het middenveld van de voeten van Stijn van Cuijk richting spits Luuk vd Elzen. Zijn schot met links miste kracht om het keeper Van Ballegooy van Nooit Gedacht echt moeilijk te maken. In de 7e minuut was het wel raak, een prachtige bal van Volkel rechtsback Teun Pennings viel over de Geffense verdediging in de loop van van Cuijk.

In plaats van de bal mee te nemen, zag hij Van Ballegooy voor zijn lijn staan en wipte hij de bal prachtig in de verre hoek: 1-0.

Pas in de 19e minuut werd Volkel weer gevaarlijk. Een goede individuele actie over rechts van Rik Verwijst, hij gaf 3 Geffenaren het nakijken, eindigde met een schot in het zijnet. 5 minuten later het eerste wapenfeit van Nooit Gedacht. Dennis Wijgers mocht op laatste man Ruud Verstegen af, de laatste dwong hem zo ver naar de zijkant, dat zijn schot voorlangs niet echt gevaarlijk meer kon worden.

In de 30e minuut attent reageren van Volkel keeper Jacobs, voordat de Geffense spits Van Buel kon afdrukken. Enkele minuten later eerst een schitterende verdedigende actie van aanvoerder Verstegen, op routine, gevolgd door een goede crossbal in de loop van Rik Verwijst. In plaats van breed te leggen, besloot hij zelf te schieten, aan de verkeerde kant van de paal.
De 2-0 kwam toch. 5 minuten voor rust een overtreding op Luuk vd Elzen, links op de rand van het 16 meter gebied. De bal leek perfect te liggen voor een rechtspoot, maar dat hoef je Stijn van Cuijk niet wijs te maken: laag en zuiver plaatste hij de bal in de korte hoek, de Geffense keeper kansloos achterlatend: 2-0.

Na rust een offensief Nooit Gedacht. Er werd een minuut of 20 volop druk gezet richting het Volkel doel, waar Volkel zich maar niet onderuit leek te kunnen spelen. Op deze momenten liet de ploeg van Wolf Wannet zien voetballend zeker een erg goede ploeg te hebben, waarbij vooral, de 2e helft als laatste man spelende, Frank van Herpen liet zien een goede linker in huis te hebben. Zijn schoten verdwenen vaak maar net naast het Volkel doel.

In de 50e minuut kon Nooit Gedacht spits Van Buel inkoppen en moest keeper Jacobs redden ten koste van een corner. Deze corner werd gevaarlijk ingedraaid en weer moest Jacobs reddend optreden. 2 minuten later een gele kaart voor Jeroen vd Laar voor hands, met direct daarop een gele kaart voor Joep Verstegen voor praten, hij is er de eerstvolgende wedstrijd niet bij.
In de 67e minuut dan eindelijk weer een kansje voor Volkel. Roy van Hinthum werd diep gestuurd, helaas voor hem kwam de bal voor zijn zwakkere rechter uit en besloot hij voorlangs.
In de 72e minuut werd de vandaag wat ongelukkig spelende Luuk vd Elzen gewisseld voor Jan vd Rijt.

Een minuut later het hoogtepunt van de wedstrijd: na een duel belandde de bal in de voeten van Van Cuijk, een meter of 40 van het doel. Wat niemand had gezien, had Stijn van Cuijk wel al gezien, dat Van Ballegooy een aantal meters uit zijn doel stond. Wat volgde was een perfect schot, zo zuiver dat het net over Van Ballegooy zijn handen in het doel verdween: 3-0, 3 maal Stijn van Cuijk.
Hiermee was de wedstrijd beslist, scheidend Volkel-trainer William vd Steen gunde Daan Wijdeven en Rick van Hinthum nog wat minuten, zij vervingen de moegestreden Joep Verstegen en Bart Hoefnagel.

Na een schot voorlangs van Ruud Boyon en net wat te zacht inschieten Ruud Verstegen besloot de prima leidende scheidsrechter Vogels dat 90 minuten voldoende waren en floot hij af.

Volkel mag met 4 punten achterstand op koploper Rhode de winterstop in. De eerste wedstrijd daarna is uit bij Margriet in Oss op zondag 24 januari.