Volkel in eigen huis onderuit tegen Avanti: 2-4

In eigen huis heeft Volkel een gevoelige nederlaag te slikken gekregen tegen Avanti uit Schijndel. Na een 2-1 voorsprong in de rust verspeelden de Volkelnaren de winst in de 2e helft en werd het 2-4 voor de gasten. Daarbij moet gezegd worden dat de scheidsrechter van dienst, dhr. Kessels, een zwaar stempel drukte op de wedstrijd door enkele dubieuze beslissingen.

Volkel begon gehavend aan de wedstrijd tegen Avanti. Doelman Tom Jacobs was geschorst, evenals aanvoerder Ruud Verstegen. Daarnaast ontbrak Bart Hoefnagel vanwege een enkelblessure en moest Ruud Boyon op de bank plaats nemen. Zodoende waren er basisplaatsen voor 2e doelman Tomek Kuijpers, Daan Wijdeven, Teun Pennings en Tony v/d Berg. Die invallers deden het prima en na een voorzichtig begin kwam de wedstrijd in de 21e minuut tot leven. Avanti kreeg van scheidsrechter Kessels een goedkope vrije trap op 20 meter van het doel van Volkel. Geert van Heeswijk schoot de bal voorbij de muur en liet Tomek Kuijpers kansloos: 0-1. Volkel kwam beter in de wedstrijd en ging op zoek naar de gelijkmaker. Die had in de 28e minuut moeten vallen toen Stijn van Cuijk Luuk v/d Elzen vrijzette voor de Avanti goalie. De Volkel spits stuitte echter op Stef van Kaathoven die zijn doel goed verkleinde. In de 29e minuut toch de verdiende gelijkmaker. Reserve aanvoerder Rik Verwijst haalde verwoestend uit met een prachtig zondagsschot waarop Avanti doelman van Kaathoven geen antwoord had: 1-1. In de 34e minuut zette Tony v/d Berg met een bekeken trap Luuk v/d Elzen vrij voor de Avanti doelman en nu was het wel raak: 2-1. Vlak voor rust moest Roy van Hinthum, die vandaag zijn 100e officiële wedstrijd in de hoofdmacht van Volkel speelde met een schouderblessure noodgedwongen naar de kant. Hij werd vervangen door Bob Linders.

Na rust een veel agressiever Avanti dat met meer fysieke middelen ten strijde trok. Volkel had moeite met die druk en werd op eigen helft teruggedrongen. Bij een uitval van Volkel in de 63e minuut werd Bob Linders gevloerd. Hij zette zichzelf achter de vrije bal en schoot de bal voorbij de muur. Keeper van Kaathoven kon de bal echter uit zijn hoek ranselen. In de 66e minuut valt dan toch de gelijkmaker. Jody v/d Burgt ontglipt aan de Volkel defensie en passeert Tomek Kuijpers. Assistent-scheidsrechter Fred van Boxtel vlagt daarbij voor buitenspel, maar scheidsrechter Kessels negeert zijn vlagsignaal en keurt de treffer goed. Volkel zet weer aan en is nu weer gelijkwaardig aan Avanti. Een vrije trap van Stijn van Cuijk wordt door de muur gesmoord en de rebound van Rik Verwijst verdwijnt in de handen van de Avanti doelman. Aan de andere kant krijgt aanvoerder van Puyenbroek namens Avanti een grote kopkans uit een vrije trap, maar hij mist de bal finaal. In de 81e minuut opnieuw dubieus optreden van de scheidsrechter. Bij een hoge bal stort Avanti spits Bas van Gaal met een harde schreeuw ter aarde en Kessels legt de bal op de stip. Het cadeautje wordt uitgepakt door Geert van Heeswijk: 2-3. Met Ruud Boyon voor de moegestreden Tony v/d Berg probeert Volkel het nog wel, maar de Schijndelnaren ontregelen het spel op professionele wijze door veel “blessuregevallen”. In blessuretijd gaat Bob Linders goed door en wordt hij neergelegd in de zestien, maar scheidsrechter Kessels weigert naar de stip te wijzen tot woede van alles wat Volkel is. Hierna beslist Jody v/d Burgt vanaf de middenlijn de wedstrijd als hij een lange bal van Volkel oppikt en Tomek Kuijpers verschalkt met zijn zondagslob. In de absolute slotfase ziet Stijn van Cuijk zijn vrije trap nog op de lat uiteenspatten. Een zure en dure nederlaag dus voor Volkel dat komende zondag die zure smaak maar moet wegspoelen met een overwinning bij DAW in Schaijk.