Gemotiveerd Volkel verslaat Nooit Gedacht met 3-1 en houdt aansluiting met de kop

Voor Volkel stond er deze zondag een belangrijke thuiswedstrijd op het programma. De nummer 2 Nooit Gedacht kwam naar de Eeuwsels en om aansluiting te houden met de kop was een overwinning wat telde. Die overwinning kwam er ook, want Volkel toonde wilskracht en versloeg Nooit Gedacht met 3-1.

Volkel begon voortvarend aan de wedstrijd en al de 1e minuut was het Bob Linders die zijn schot over zag gaan. Hierna lag het spel even stil, want de scheidsrechter moest een ander shirt aandoen omdat zijn kleur shirt teveel overeenkwam met het uit tenue van Nooit Gedacht. In de 12e minuut werd Nooit Gedacht gevaarlijk. Het schot van Michael v/d Heuvel eindigde echter op de vuisten van Volkel goalie Tom Jacobs. Hierna was het woord weer aan Volkel. Jan v/d Rijt kon echter niet profiteren van een slippertje van de Nooit Gedacht doelman, want een verdediger kon de bal wegwerken. In de 26e minuut een vrije bal die op het hoofd van Tony v/d Berg terecht kwam. Die kon echter geen richting meegeven aan zijn kopbal. De bedrijvige Bob Linders vond wel het doel van Nooit Gedacht en wel in de 43e minuut. Hij had daarbij wel de hulp van doelman van Ballegooy nodig die zijn houdbare schot in eigen doel werkte. Vlak voor rust waren er nog een tweetal mogelijkheden voor Bob Linders. Eerst zag hij zijn inzet over gaan en daarna had hij de pech dat zijn kopbal op de lat eindigde.

Na rust was het opnieuw Bob Linders die kort na het beginsignaal de 2-0 op zijn voet had, maar hij stuitte op de Nooit Gedacht doelman. Nu kwam Nooit Gedacht sterk opzetten en nadat invaller Perry van Herpen zijn harde schuiver op de binnenkant van de paal zag belanden was het in de 51e minuut Rik van Roosmalen die de gelijkmaker voor Nooit Gedacht aantekende. Met een machtige volley liet hij Volkel kansloos: 1-1. Volkel herpakte zich snel en kon de druk van Nooit gedacht weerstaan met veel inzet. Jan v/d Rijt vond Roy van Hinthum maar die zag zijn schot over gaan. Aan de andere kant was ook Nooit Gedacht nog gevaarlijk bij een snelle aanval via Bob van Iersel, waarbij spits Michael v/d Heuvel over het doel van Volkel schoot. Met nog een half uur spelen kwam Stijn van Cuijk in de ploeg voor Jan v/d Rijt. In de 65e minuut een prima aanval van Volkel waarbij Ruud Boyon Bob Linders vond. Die zag zijn inzet via een verdediger corner gaan. Uit die corner van Bob Linders was het Rens van Lanen die de 2-1 tegen de touwen kopte. Hij had daarbij wel hulp van doelman van Ballegooy die wel heel erg slap het duel aanging.

In de 72e minuut wederom een vrije bal van Bob Linders. Nu stond Tony v/d Berg op de goede plaats toen de hele defensie van Nooit Gedacht mis tastte: 3-1. Nooit Gedacht kon geen vuist meer maken en nadat uitblinker Bob Linders een publiekswissel had gekregen vond scheidsrechter Schelsema het wel welletjes.
Een belangrijke en goede overwinning dus voor Volkel dat voor de laatste wedstrijd van dit jaar zondag a.s. op bezoek gaat bij Sint Michielsgestel.