Donderdag, 28 maart 2024

Volkel verslaat koploper Venhorst: 4-2

Waar in de regio de ‘graswedstrijden’ werden afgelast, werd er op het kunstgras van Volkel uiteraard wel gevoetbald. Koploper Venhorst kwam op bezoek, in het winterzonnetje kwam er veel publiek kijken hoe beide ploegen uit de winterstop waren gekomen.

Volkel begon sterk aan de wedstrijd, de bal werd snel rondgespeeld en via lange ballen van vooral Ruud Verstegen werden de buitenspelers en opkomende backs veelvuldig gevonden. Venhorst kwam hierdoor niet aan voetballen toe en werden met de rug tegen de eigen goal gezet.

Dit resulteerde al in de 5e minuut in de 1-0. Linksbuiten Rens van Lanen werd via een prachtige pass van Ruud Verstegen gevonden in de Venhorst-16. De controle en passeerbeweging waren goed, zijn halve volley belandde op de verre paal, gelukkig voor het Volkel-publiek lette rechtsbuiten Luuk Riepe goed op en kon hij de 1-0 binnen tikken. 5 minuten later stond het zelfs 2-0, nadat een indraaiende vrije trap van Stijn van Cuijk prima met het hoofd werd verlengd door Van Lanen.

Volkel ging door waar het mee bezig was en vooral opkomende back Teun Pennings gaf de koploper voldoende werk. Goals vielen er voorlopig nog niet, Venhorst kwam er vooral uit met wat speldenprikjes. Net voor rust viel de bevrijdende 3-0 nadat spits Dennis vd Burgt, vervanger van de geblesseerde Luuk vd Elzen, op de goede plek stond na terugleggen van de wederom gevaarlijk opkomende Teun Pennings. Het verleden heeft uitgewezen dat een 3-0 voorsprong met rust in Volkel nog geen garanties wil geven voor de 3 punten en deze middag leek het ook weer spannend te worden, nadat eerst Rob van Dooren de 3-1 binnenknikte en in de 83e minuut topscorer Thijs van Sleeuwen voor de 3-2 zorgde.
Gelukkig voor iedereen die Volkel-minded was, zorgde Stijn van Cuijk voor de beslissing door in de 90e minuut een vrije trap op de rand van de 16, op een manier waar hij patent op lijkt te hebben, op met een prachtige curve via binnenkant paal in het Venhorstse doel te werken: 4-2.

Doordat Margriet ook wist te winnen, zijn zij nu de nieuwe koploper. Volkel volgt op de 4e plek met 3 punten achterstand. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen DSC in Kerkdriel op het programma.