Volkel wint lastige uitwedstrijd bij DAW

Met de sterke wind in de rug begon Volkel aan de lastige uitwedstrijd bij DAW.

Toch was het DAW dat domineerde in de openingsfase. Dat resulteerde in een enorme kans voor Robbert Knipping van DAW, maar de vingertoppen van Volkel doelman Tom Jacobs en de paal verhinderden een vroege Schaijkse treffer. DAW bleef druk houden op het Volkelse doel en Volkel probeerde via lange ballen aan die druk te ontsnappen. In de 20e minuut was er een tegenvaller voor Volkel trainer Tom van Dalen, hij moest zijn aanvoerder Ruud Verstegen wisselen vanwege een blessure. Zijn uitstekende vervanger was Koen Hoefnagel. Ook DAW moest wisselen, daar waren maar liefst twee spelers niet meer in staat om verder te spelen. Plotseling veranderde het spelbeeld, Volkel begon de duels te winnen en met name Teun Pennings werd steeds gevaarlijker.
In de 25e minuut leidde voorzet van Teun tot een gevaarlijke situatie voor het doel van de DAW-keeper Sylvester Rodrigues. Vlak daarna zette Teun met een mooie pass, Rens van Lanen in scoringspositie maar zijn schot werd gekeerd door Rodrigues. Volkel kreeg daarna nog enkele kansen voor met name Rens van Lanen en Rik Verwijst. In de 35e minuut gaf Teun Pennings een lange bal die verkeerd beoordeeld werd door de DAW defensie. Dennis vd Burgt schatte die situatie beter in en kwam alleen voor de keeper, waarna hij zeer koelbloedig afrondde, 0 – 1 voor Volkel. In de blessuretijd had Rik Verwijst de score zelfs kunnen vergroten, maar zijn kopbal ging net naast het doel.

Na de rust ging DAW, met de wind in de rug, vaker de lange bal naar voren hanteren. Toch was het Volkel dat gevaarlijk bleef met goed spel. In de 59e minuut kreeg DAW een vrije trap halverwege de helft van Volkel. Uit de scrimage die daar op volgde was het plotseling Mark Megens die vrij de gelijkmaker binnen schoot, 1-1. Het jonge Volkelse team bleef rustig ondanks die tegenvaller en loerde op zijn kansen. In de 67e minuut keken 3 verdedigers van DAW naar elkaar en lieten de bal zomaar doorlopen. Rens van Lanen pikte die bal op en kwam zo 2 tegen 1 te staan met Dennis vd Burgt aan zijn zijde. Rens zette Dennis wederom alleen voor de keeper en weer bleef de jonge Volkelse aanvaller zeer koelbloedig. Met een bekeken schuiver zette Dennis Volkel weer op voorsprong, 1-2.
DAW ging nog meer met lange ballen druk zetten op het Volkelse doel. In de 72e minuut veerden de DAW-supporters op maar het doelpunt werd door de prima scheidsrechter van Dalen afgekeurd. Het spelbeeld bleef onveranderd, maar Volkel gaf geen krimp en DAW kon eigenlijk niet meer gevaarlijk worden. In de blessuretijd kreeg DAW-speler Mike van de Ven nog een tweede gele kaart en dus rood.
Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter van Dalen veerde heel Volkel op omdat de lastige uitwedstrijd tegen DAW winnend was afgesloten.