Volkel wint bij Den Dungen: 1-2

Door met 1-2 te winnen bij Den Dungen blijft Volkel koploper in de 3e klasse D. In de eerste helft was Volkel duidelijk de betere van Den Dungen. In de tweede helft was het overwicht minder, maar de 1-2 stand werd toch over de streep getrokken.

Volkel was gewaarschuwd, want gastheer Den Dungen was 4x op rij ongeslagen. Het begon dan ook geconcentreerd aan de klus op Sportpark Jacobskamp. Koen Hoefnagel verving Ruud Boyon die door een gebroken arm dit seizoen niet meer terugkeert bij Volkel. Al in de 1e minuut trok Volkel richting doel van Den Dungen. Stijn van Cuijk zag zijn schot echter in de handen van doelman Spierings verdwijnen. Ook Rik Verwijst haalde uit, maar zijn inzet ging via de doelman corner. Den Dungen stelde er niets tegenover en in de 25e minuut opnieuw een schot van Stijn van Cuijk dat via een verdediger corner ging. Stijn van Cuijk nam die hoekschop en draaide hem scherp in het doel. Hij was zelfs zo scherp dat doelman Spierings de bal in eigen doel werkte: 0-1. Volkel bleef drukken en in de 32e minuut vond Rik Verwijst Rens van Lanen die de bal over het doel van Den Dungen werkte. In de 43e minuut een domper voor Volkel toen scheidsrechter v/d Groes een strafschop gaf aan Den Dungen. Roy van Hinthum kreeg een duw van een speler van Den Dungen en nam de bal met de hand mee. Jeffrey Sterks wist wel raad met dit buitenkansje en zette de 1-1 op het bord. Nog voor rust herstelde Volkel de verhouding. Rens van Lanen verschalkte doelman Spierings met een mooi schot en zette de 1-2 ruststand op het bord.

Na rust nam Volkel wat gas terug en kon thuisploeg Den Dungen meer naar voren spelen. Eerst waren er nog mogelijkheden voor Stijn van Cuijk en Dennis v/d Burgt, maar beiden zagen hun schot over gaan. In de 61e minuut het enigste gevaar van Den Dungen, maar doelman Tom Jacobs was op zijn plek en hield een schot van Jeroen v/d Pol tegen. Dan was er nog een schot van invaller Reinier Groenendaal, maar dat ging over. Rens van Lanen had namens Volkel de kans om het pleit definitief te beslechten in de slotfase, maar hij zag zijn schot naast gaan en stuitte nog een keer op doelman Spierings. Volkel behaalde zo een regelmatige overwinning en kan zich op gaan maken voor de wedstrijd van komende zondag als Boekel Sport naar de Eeuwsels komt. Voor de koploper dus opnieuw een finalewedstrijd.