Effectiever Volkel behaald wat geflatteerde 3-0 overwinning op DAW

Volkel wist zijn eerste wedstrijd van de competitie in winst om te zetten. Op het eigen Eeuwsels werd DAW met 3-0 naar huis gestuurd.

De eerste helft ging de wedstrijd gelijk op. DAW speelde iets verzorgder voetbal dan Volkel dat met name in de passing onzorgvuldig was. Met nieuwkomers Thijmen de Ruijter en Robin van Cuijk in de basis en met Tomek Kuijpers in plaats van de gestopte Tom Jacobs op doel had Volkel in de 5e minuut zijn eerste kans. Stijn van Cuijk legde een vrije trap op het hoofd van Ruud Verstegen, maar geheel vrijstaand kopte hij over. Aan de andere kant was nog in dezelfde minuut Mike v/d Ven namens DAW gevaarlijk, maar zijn schot werd geblokt door de Volkel defensie. Volkel spits Dennis v/d Burgt was gevaarlijk in de 18e minuut, maar DAW goalie Rick van Aalst kon de bal nog net voor de inkomende Dennis weg stompen. Ook Volkel doelman Tomek Kuijpers moest handelend optreden bij een inzet van Rick Reys. Hij had diens schuiver klemvast. Op het half uur een gevaarlijk indraaiende corner van Stijn van Cuijk die ternauwernood verdedigd kon worden door de DAW doelman. Bart Vos zag zijn schot in de 34e minuut naast gaan en Corik Megens teisterde met zijn harde uithaal nog de paal van Volkel na balverlies van Volkel. Even later was er nog een mogelijkheid voor Bart Vos na opnieuw slecht uitverdedigen van Volkel, maar ook nu was Tomek Kuijpers op zijn post. In de slotfase van de eerste helft nog een voorzet van Gijs Verstraten die Ruud Verstegen vond, maar nu was de DAW goalie paraat. Met een terechte 0-0 gingen de ploegen de kleedkamer in.

Na rust meteen een gevaarlijke actie van DAW waarbij Corik Megens zijn kopbal een prooi zag worden voor Tomek Kuijpers. In de 48e minuut betekende een actie van Rik Verwijst de 1-0 voor Volkel. Hij pikte een slordige bal van DAW op en vanaf een meter of 20 haalde hij met links droog uit in de uiterste hoek. DAW ging op zoek naar de gelijkmaker en had daartoe diverse mogelijkheden. Een als voorzet bedoelde hoge bal van Rick Reijs kon met moeite door Tomek Kuijpers gekeerd worden. Een afstandsschot van Robyen v/d Heijden scheerde de lat en enkele kopballen van Mark Megens werden een prooi voor Tomek Kuijpers. Trainer Tom van Dalen wisselde Stijn van Cuijk voor Bart Teeuwen en Dennis v/d Burgt voor Niels van Oort. Deze twee wissels stonden ook aan de basis van de 2-0 voor Volkel in de 84e minuut. Een goede combinatie tussen de twee invallers werd prima afgewerkt door Niels van Oort. Daarbij wuifde de goed leidende scheidsrechter Makaloski, die op gelijke hoogte stond met de grensrechter van DAW, het buitenspel vlagsignaal weg. De wedstrijd leek gespeeld, maar DAW kwam toch nog sterk opzetten. Tot twee keer toe moest een bal van de lijn worden gehaald door respectievelijk Thijmen de Ruijter en Tony v/d Berg. In blessuretijd liep Volkel verder uit na een scherpe counter, waarbij Niels van Oort nu Bart Teeuwen in staat stelde om de bal tegen de touwen te werken nadat Rik Verwijst de bal onderschept had. Een goede, maar wel wat geflatteerde 3-0 overwinning van Volkel dat zondag op bezoek gaat bij het gepromoveerde Hapse Boys.