Volkel laat zich verrassen door Nijnsel en verliest ongeslagen status: 3-0

Volkel is zijn ongeslagen status kwijt na een 3-0 verlies bij Nijnsel. De uitslag doet vermoeden dat Volkel een lastige zondag had, maar dat was geenszins het geval. Thuisploeg Nijnsel liet zien dat je met inzet en wilskracht een heel eind kunt komen. Volkel was voetballend de betere, maar kon dit niet omzetten in doelpunten en ziet nu Nijnsel naast zich komen als mede koploper.

Voor Volkel was Nijnsel een onbekende tegenstander en dat betekende dat er voorzichtig en aftastend begonnen werd, want ook thuisclub Nijnsel had die gedachte. Een eerste mogelijkheid voor Volkel was er in de 7e minuut toen Stijn van Cuijk diep werd gestuurd. De door de wind gedragen bal was echter net niet bereikbaar voor Stijn waardoor Nijnsel op kon ruimen. Bij de sprint blesseerde Stijn zich en hij moest zich laten vervangen door Niels van Oort. Vanaf minuut 20 had Volkel controle over de wedstrijd. Een inzet van Gijs Verstraten werd weggewerkt door de defensie van Nijnsel en even later zag Bart Teeuwen zijn uithaal via een verdediger corner gaan. In de 38e minuut controleerde Rik Verwijst prima een voorzet, maar hij zag zijn schot naast gaan. Nijnsel had de eerste helft geen enkele mogelijkheid en met 0-0 werd de kleedkamer opgezocht.

Na rust kwam Bram v/d Locht bij Volkel in de ploeg voor Bram Teeuwen en gingen de gasten tegen de wind in een hoger tempo voetballen. Nijnsel wachtte af op dat ene kansje. In de 53e minuut verscheen Dennis v/d Burgt alleen voor de Nijnsel doelman, maar had hij teveel tijd nodig om de bal onder controle te krijgen waardoor er redding werd gebracht. Volkel rook de 0-1, maar zag aan de andere kant Nijnsel toeslaan in de 60e minuut. Invaller Nick Dortmans pikte een bal op en besloot met een harde schuiver die in de uiterste hoek verdween: 1-0. Volkel was even van slag en zag Rik v/d Vleuten namens Nijnsel naast schieten. Bij een hoge bal werd Volkel goalie Tomek Kuijpers dusdanig gehinderd dat hij zeer slecht neer kwam. Na een lange behandeling kon hij toch nog door, maar even later moest hij zich toch laten vervangen door reservedoelman Tim v/d Loo, Volkel bleef op zoek gaan naar een treffer en in de 81e minuut had Dennis v/d Burgt moeten scoren uit een voorzet vanaf de rechterkant. Op enkele meters van het doel van Nijnsel stuitte hij op Nijnsel doelman Youri Dortmans, nadat hij in eerste instantie volledig over de bal heen maaide. In de slotfase probeerde Volkel het nog wel en liep het ver naar voren. Een weg is weg bal van Nijnsel betekende de 2-0 van Rick v/d Vleuten die ongestoord op kon rukken naar het doel van Volkel en Tim v/d Loo het nakijken gaf. Ook de 3-0 viel nog toen Volkel al lang met de gedachten in de kleedkamer was en tot overmaat van ramp moest Rik Verwijst in blessuretijd ook nog met rood van het veld na een frustratieovertreding.
Volkel voetbalde niet goed maar had zeker meer verdiend tegen een wilskrachtig en werklust uitstralend Nijnsel dat nu in de stand naast Volkel is gekomen op de koppositie. Komende zondag treft Volkel thuis Excellent, opnieuw een relatief onbekende tegenstander. Volkel zal dan zeker op revanche belust zijn.