Volkel wint van Excellent met 2-0 en is nu weer alleen koploper

Op het eigen thuishonk heeft Volkel nieuwkomer Excellent uit Oploo verslagen met 2-0. Het ging moeizaam, maar de overwinning voor de Volkelnaren was meer dan terecht.

Volkel startte zonder de geblesseerden Stijn van Cuijk en Tomek Kuijpers en de geschorste Rik Verwijst. Vanaf het begin dicteerde Volkel het spel tegen een sterk verdedigend Excellent dat loerde op de counter. In de 14e minuut resulteerde dat in de 1-0 van de opnieuw uitstekend acterende Thijmen de Ruijter die bij een scherp indraaiende vrije bal van Bram v/d Locht de bal via de blunderende Excellent doelman tegen zich aan kreeg en zo de1-0 op het bord bracht. In de 21e minuut een poging van Excellent, maar Roel Verberk zag zijn inzet hoog over het doel van invaller doelman Tim v/d Loo gaan. In de 27e minuut een nieuw blessuregeval bij Volkel. Jeroen v/d Laar moest er af met een enkelblessure en voor hem in de plaats kwam Bart Teeuwen. Een schot uit de draai van Dennis v/d Burgt verdween in de handen van Excellent goalie Noud v/d Stoel en even later had een schot van Bram Teeuwen hetzelfde lot. Bij een uitval van Excellent toonde Tim v/d Loo zich een waardig vervanger van Tomek Kuijpers. Tim stond oog in oog met aanvaller Frans Cuppers, maar haalde diens harde schuiver uit de hoek. Vlak voor rust loste Ruud Verstegen vanuit de 2e lijn nog een ziedend schot dat via de vingertoppen van de Excellent doelman corner ging.

Na rust kwam Volkel in de 52e minuut al gauw op 2-0 toen Robin van Cuijk de opgekomen vleugelverdediger Luuk Riepe vond die bekwaam afrondde. Hierna was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. Excellent was niet bij machte om het Volkel echt lastig te maken en Volkel geloofde het wel. Bart Teeuwen had nog de kans op 3-0, maar alleen voor de Excellent goalie stuitte hij op de uitgelopen doelman. In blessuretijd raakte Robin van Cuijk nog de paal namens Volkel. Door het gelijke spel van Nijnsel is Volkel nu weer alleen koploper. Volgende week uit naar Handel de nummer 3 in de stand met als trainer Tom Jacobs, de ex doelman van Volkel.