Vrijdag, 29 maart 2024 
Afgelastingen
Geen afgelastingen.

.

Verslag jeugdtoernooi 2010

De voorbereiding
Op 14, 15 en 16 mei stond wederom het jaarlijkse jeugdvoetbaltoernooi van onze vereniging gepland. Vorig jaar zijn we met een nieuwe toernooicommissie begonnen en hebben veel positieve reacties gehad op dit toernooi. Voor ons als toernooicommissie was het dan ook een uitdaging om minimaal hetzelfde resultaat neer te zetten of misschien wel te overtreffen. Er was aan ambitie geen gebrek en we hebben voor ons zelf en naar de vereniging toe een aantal doelstellingen geformuleerd. Boven de doelstellingen staat voorop dat we:

'Een toernooi neerzetten dat qua sportiviteit, duidelijkheid, gezelligheid en vooral het (dorpse) gemoedelijkheid een warme, plezierige en rustige uitstraling heeft.'

Daarnaast willen we kijken of we voor de voetbalclub Volkel een visitekaartje kunnen zijn en andere verenigingen graag aan het jeugdtoernooi in Volkel deel willen nemen.

Na de zomervakantie werden de plannen gesmeed we wilden o.a. buitenlandse clubs benaderen en hebben diverse uitnodigingen naar Duitse clubs in de grensstreek verstuurd. Wel reactie en contact maar helaas geen verenigingen die zich definitief aan wilden melden.

Hierbij willen we dan ook aan al onze leden vragen of zij misschien connecties hebben met buitenlandse verenigingen die wellicht bereid zouden zijn om aan ons toernooi deel te nemen. Maar ook Nederlandse verenigingen die niet direct uit deze omgeving komen zouden we graag benaderen over mogelijke interesse. Dus mocht je iets weten laat het een van de commissieleden weten.

Ook was er het idee om dit jaar een poule voor de vijfjarigen op te zetten maar helaas kon dit door te weinig inschrijvingen niet door gaan.
Uiteindelijk hebben zich 80 teams ingeschreven van 25 verschillende verenigingen. In vergelijking met vorig jaar waren hier 6 nieuwe verenigingen bij.

In de plaats van bekers en medailles wilden we iets anders en kwam het ambitieuze idee om iedere deelnemer van het toernooi een teamfoto te geven met zijn/haar eigen team op de foto met natuurlijk het logo van 'R.K.S.V. Volkel'.
Leuk plan, maar... is dat haalbaar???
In ieder geval een uitdaging. We gingen er voor en dat hebben we geweten.
In de overlegmomenten is er veel over gesproken en heeft Ivo een draaiboek gemaakt om aan alle voorwaardenscheppende zaken te kunnen voldoen.
Vrij snel werd onze clubfotograaf Tonny Kuijpers en onze huisdrukker De huisdrukker Oss (Meijer Total Graphics) Frank Meijer benaderd met de vraag of zij hun bijdrage wilden leveren. Tonny en Frank waren minstens zo enthousiast als wij en zijn vanaf de eerste minuut fanatiek aan de slag gegaan.

Evenals vorig jaar waren de eerste voorbereidingen in de loop van de week al gedaan door de trouwe vrijwilligers, zoals het aanbrengen van de geluidsinstallatie en het trekken van de lijnen.
Op vrijdagmiddag werd er druk gewerkt aan de laatste handelingen, de goals werden verdeeld over de velden. We kwamen twee goals te kort maar gelukkig konden we deze van onze buren uit Odiliapeel lenen. Ook aanduidingborden en schema’s werden geplaatst.
De 'easy up' tenten (voor extra omkleed capaciteit) werden ons wederom ter bruikleen aangeboden door de firma Schuurman BV te Oss.
En na het overweldigend succes van de hamburgeractie van vorig jaar konden we er niet om heen om ook dit jaar dit hoogstaand culinair hoogtepunt opnieuw te realiseren.

De firma Flash Automatisering had samen met Fleskens Kopieerservice Uden een nieuwe licentie gekocht bij toernooi.nl en stelden opnieuw een fantastisch sofware programma beschikbaar zodat de tussenstanden 'up to date' weergegeven konden worden via een flatscreen in de commissieruimte en d.m.v. een beamer en T.V. in de sportkantine.
Onder de tribune werd de perskamer ingericht en allerlei geavanceerde apparatuur geďnstalleerd om de foto’s te drukken, knippen en te lamineren.
Nog 35 stoelen geleend bij Recreatiepark het Hemelrijk en een loungebank die door de Fa. Coppens beschikbaar werd gesteld voor de scheidsrechters etc.

Kortom allerlei hulp zowel materieel als immaterieel. Fantastisch om te ervaren dat zoveel vrijwilligers hun steentje bijgedragen hebben. Waar een (klein) dorp groot in kan zijn.

Vrijdag avond E-jeugd en MC Elftallen
Prima weer, prima sfeer. Kortom het toernooi voor de E-jeugd en MC Elftallen was prima verlopen. Alle 25 teams hadden zich keurig gemeld bij de toernooicommissie Ook het verloop van wedstrijden en de geplande fotoshoots verliepen volgens schema. Jos Wijdeven fungeerde als 'speaker' van het toernooi en werd continu gesouffleerd door ons jong organisatietalent Tijn van Boxtel die strak de regie in handen hield zodat er weinig fout kon gaan. Ook de digitale verwerking van de standen werden door Tijn en Jos verzorgd.

Adri van Oort en Stefan Aben hadden zich wederom verantwoordelijk gesteld voor het regelen van de scheidsrechters, en d.m.v. het ingenieus kaartsysteem (uitgedacht door onze eigen Willy Wortel “Stefan Aben”) verliep dit prima. Tiny Hoefnagel bleek onmisbaar door zijn ervaring en vooruitziende blik, ieder opduikend probleem bleek Tiny al voor het kon ontstaan te hebben opgelost.
Ivo Teeuwen had o.a. de taak om alles met betrekking tot de foto’s te coördineren, hij had het draaiboek tot in de kleinste details uitgewerkt.

Helaas kwam Willem van de Molen de jeugdvoorzitter zich afmelden, dit vanwege familieomstandigheden waar hij absoluut bij aanwezig moest zijn en nog dezelfde avond naar het noorden moest afreizen. Erg jammer want we weten dat Willem ontzettend trots kan zijn en geweldig kan genieten van zijn kleine mannekes plus alles wat daarbij hoort.

Alle teams stonden om 18.30 uur paraat voor de eerste poule wedstrijden.
Alles verliep perfect op tijd en volgens schema, de twee minuten rust tussen de wedstrijden en vaste velden per poule bleken wederom voor veel rust te zorgen bij de leiders, spelertjes en ouders.

De hamburgers gingen als warme broodjes over de toonbank en het barpersoneel moest alle zeilen bijzetten om iedereen van koffie en thee te kunnen voorzien.


In de commissieruimte werd gretig gebruik gemaakt van de scheidsrechter 'relaxloungebank'. Niet alleen de scheidsrechters maar vele medewerkers en of andere nieuwsgierigen wilden op "ut Bčnkske" onder het warme dekentje van het rustgevende spirituele muziekje genieten wat via een koptelefoontje ten gehore werd gebracht.
Sommige mensen hebben we met veel praten, dreigen en zelfs enige fysieke assistentie van de ´loungebank af moeten halen. "ECHT LEKKER" was een veelgehoorde term die van "UT BČNKSKE" af kwam.


Ging dan alles goed...????
Dat was de vraag omdat er rook onder de tribune uit kwam. Daar was het perscentrum en de printer draaide op volle toeren. Er moest keihard gewerkt worden door de jongens van de foto’s om alles op tijd gereed te krijgen. 25 teams (200 E- spelers en 70 MC speelsters) moesten bij de prijsuitreiking ieder een gelamineerde teamfoto krijgen...!!!!!!!!

“We halen het niet”, “We halen het niet”, “We halen het misschien toch nog, “We halen het waarschijnlijk”, “Yes we gaan het halen!!!!!!!!!!!!!”, “We hebben het gelukkig gehaald” is de korte samenvatting van de wedstrijd die daar gespeeld werd.

Frank bleef rustig en had zelfs tijd om iedereen inclusief zichzelf op het verkeerde been te zetten door een stekker van de printer niet aan te sluiten. Was hier zelf nog het meest verbaasd over.


Het podium (dit jaar inclusief antislip map) was inmiddels geplaatst, evenals een lint wat in een ronding voor het podium werd uitgestald.
Toen alle wedstrijden waren gespeeld werd de prijsuitreiking in gang gezet. Als “stand in” voor onze jeugdvoorzitter werd Rene Peerenboom bereid gevonden om de prijsuitreiking te verrichten. Alle deelnemers kregen een foto en de poulewinnaars kregen zelfs een gouden lijstje om hun foto heen. Na de prijsuitreiking ging een ieder moe maar voldaan naar huis.

Zaterdagochtend F-jeugd
Nieuwe kleedkamerschema’s werden opgehangen, de volle prullenbakken werden geleegd.
De software aangepast, goaltjes geplaatst zodat we er weer klaar voor waren.
Om 8.30 uur in de ochtend kwamen de eerste F-teams al opdraven.
Ook bij de F-jeugd werden 25 teams verwacht en ook deze kleine mannetjes moesten allemaal op tijd op de foto.
Veel ouders, opa’s, oma’s en supporters waren aanwezig, het was een gezellige drukte.


Verder verliep alles vrijwel net zo vlotjes als op de vrijdagavond totdat er... zwarte rook onder de tribune uit kwam. De printer had het helemaal begeven, kon de druk niet aan en was op tilt geslagen.
Snel werd er geďmproviseerd en is Frank met een delegatie naar zijn bedrijf in Oss gegaan om de foto’s daar te drukken, knippen en te lamineren.
Tonny ging stoďcijns door met foto’s maken en aan hem was niets te merken van het drama wat zich naast hem had afgespeeld. Via USB sticks en een snelle verbinding tussen commissieruimte en het bedrijfspand van Frank konden de foto’s toch nog worden gedrukt en later die week alsnog naar alle deelnemende teams verzonden worden. Intussen was Tiny Hoefnagel als een speer naar drogisterij Hurkmans gegaan waar een foto per team door Johan werd afgedrukt. Zodoende kon er gelukkig tijdens de prijsuitreiking toch nog iets tastbaar overhandigd worden. Ook nu was Rene Peerenboom bereid om de prijsuitreiking op zich te nemen. Een prachtig gezicht om al die kleine mannekes trots het podium te zien bestijgen. Uiteindelijk was iedereen tevreden.


Zaterdagmiddag D en C- jeugd
De mannekes waren amper de poort uit of een nieuwe groep enthousiastelingen stond al weer te popelen om het middagtoernooi van de D en C elftallen te mogen spelen.
In de korte tijd tussen deze toernooidagdelen in was het even aanpoten maar dankzij veel hulp werd alles in “No Time” omgezet.
Iets meer rust omdat er nu 15 teams actief waren. Wel meer werk voor onze E.H.B.O.-ers Wim van Tiel en Rianne van Ravenstein aangezien deze mannekes er al flink tegen de bal aan kunnen poffen.
De fotocrew was al ruim op tijd terug met de foto’s van het ochtendtoernooi en hadden zelfs de foto’s van het middagtoernooi al bij zich. Ontzettend knap werk en ze werden onder luid applaus door de overige aanwezige medewerkers binnengehaald. Geluk bij een ongeluk is dat het op deze wijze prima, zelfs beter verliep als de eerdere plek onder de tribune.
Dit keer nam onze vicevoorzitter van het jeugdbestuur Ronnie van de Laar de prijsuitreiking op zich en kon iedere deelnemer huiswaarts keren met een schitterende foto en de winnaars uiteraard weer met een gouden lijstje om hun teamfoto.


Zondag C en B teams
In totaal melden zich 14 teams helaas was het C1 team van F.C. Uden onaangekondigd niet op komen dagen, we hadden 3 poules verdeeld over 3 velden. Er werd sportief maar ook pittig gevoetbald en sommige scheidsrechters moesten streng ingrijpen. Zij hadden het prima gedaan en wij als organisatie waren erg trots dat wij met zo een geweldige scheidsrechtersdelegatie op de proppen konden komen. Mannen bedankt!>
Verder verliep het toernooi prima en “De bende van Oss” was al naar hun werkplek en keerden ruim voor het einde van het toernooi weer terug. Ze melden zich weer met de foto’s en gaven enigszins arrogant aan dat het inmiddels een routineklusje voor hen was.


De prijsuitreiking verliep enigszins rommelig daar de grote regieman Tijn van Boxtel er niet was en dit meteen gevolgen had met chaos en enige onduidelijkheid. Maar uiteindelijk is het prima gegaan en konden we ook na de zondag terug kijken op een geslaagd toernooi.

Uiteindelijk kon de toernooicommissie terug kijken op een geslaagd 3 daags toernooi, het was mooi om te vernemen dat naast de wat oudere ook veel jonge leden zich vrijwillig hadden ingezet om mee te doen aan dit toernooi, Chapeau! Wij hopen dat alle deelnemers, ouders en vrijwilligers een goed gevoel hebben overgehouden aan het toernooi, hopelijk kunnen we volgend jaar wederom op jullie (steun) rekenen.
We beseffen als toernooicommissie dat we dit nooit hadden kunnen realiseren zonder de hulp van alle vrijwilligers. Het zou te veel ruimte kosten om al deze vrijwilligers bij naam te noemen o.a. kantinepersoneel, scheidsrechters, jeugdbestuur, E.H.B.O. etc. etc. etc. etc. etc.

Toch willen we nog specifiek onze jeugd vernoemen die ons geweldig geholpen heeft met allerlei activiteiten. Jongens bedankt en we zijn er van overtuigd dat er ook in de toekomst talent genoeg is om de activiteiten binnen de voetbalclub te blijven realiseren.
En natuurlijk ook een bijzonder bedankje naar de uitdaging van 2010.
De Fotoshoots gerealiseerd door Tonny Kuijpers en Frank Meijer.
Verder willen we nogmaals iedereen bedanken en met iedereen die een bijdrage heeft geleverd weet dat we hem/haar bedoelen.

Jongens, meiden, heren en dames KEI bedankt!!!!!!!!!!!!!!

De toernooicommissie

Adri van Oort



Ivo Teeuwen



Tiny Hoefnagel



Jos Wijdeven


.