Donderdag, 28 maart 2024

Volkel benut kansen niet tegen Prinses Irene : 0 – 1

Na drie nederlagen een nieuwe kans voor de mannen van John van Geenen om het eerste punt te pakken. En de hele wedstrijd leek het erop dat het kon gaan lukken, maar Volkel trok onverdiend aan het kortste eind, omdat een onoplettendheid in de 6e minuut fataal werd. Volkel streed van begin tot eind voor wat het waard was, maar helaas stond het vizier niet op scherp. Prinses Irene stelde daar niet veel tegenover. Het was met een aantal counters wel af en toe gevaarlijk, maar het verdiende niet om hier te winnen.

Het ontbreken van de goed op dreef zijnde Stijn van Cuijk wegens vakantie en de geblesseerden Theo Peerenboom en Bas van der Rijt was zeker al in het voordeel van de gasten uit Nistelrode. Voordat iedereen zich echter goed en wel langs de lijn had genesteld kreeg Volkel achter elkaar drie opgelegde kansen. Bij de eerste de beste aanval werd het al gevaarlijk voor het doel van Prinses Irene. Uiteindelijk kreeg Wiljan Wijnen enkele meters voor het doel de kans om in de draai in te schieten, maar hij raakte de bal jammerlijk niet vol.

Even later was het aan de andere kant wel raak toen de behendige linkerspits bij Rob van der Zanden buitenom ging en zijn strakke voorzet ineens op de slof werd genomen te midden van diverse verdedigers. Keeper Joost Eurlings had het nakijken en Volkel stond op achterstand 0-1. Weer een anti-climax, zoals er de laatste weken al meer zijn geweest.
Rond de 8e minuut kopte Jan Schouten uit een corner bijna raak in de benedenhoek.

Niet veel later bereikte een lange bal van Ruud Verstegen spits Peter van der Zanden, maar zijn schot buitenkant voet kon nog net worden gekeerd door de goed op dreef zijnde Nistelrodese keeper. Na 14 minuten vergat Gijs Verkuijlen een lange bal door te koppen naar de achter hem vrij staande – overal aanwezige – Rik Verwijst.

Zo ging menige kans verloren voor het voortdurend aan dringende Volkel. Ruud Verstegen schoot vanaf 20 meter nog eens ruim over. Volkel schiep zich meer kansjes maar slaagde er niet in om doeltreffend af te werken. De verdediging bleef attent en gaf weinig kansen weg. Het middenveld was heel ijverig en speelde de voorhoede regelmatig goed aan, maar de spitsen slaagden er om verschillende redenen niet in om de ban te breken.
Na de rust kwamen dezelfde formaties in het veld. Beide ploegen gingen ook door waar ze gebleven waren. Volkel zwoegde zich naar veel balbezit maar kwam niet verder dan kansen. Na 9 minuten kopte Mark van den Berg net naast de kruising op een goeie vrije trap van Ruud Verstegen.

Er viel een aantal gele kaarten aan beide zijden in deze niet echt onsportieve maar af en toe wel stevige wedstrijd. Prinses Irene was kennelijk niet in staat het spel te dicteren en werd maar zelden gevaarlijk. Volkel schiep zich wel kansjes maar was niet in staat daarbij een keer succesvol af te ronden. Twintig minuten voor het einde kwamen de gasten enige tijd extra onder druk te staan. Tot aan de 16-meter ging het goed, maar de goed spelende aanbrengers Rik Verwijst en Wiljan Wijnen, zagen hun werk als maar niet goed af gemaakt.
Een kwartier voor tijd kwam Jan van der Rijt voor Rik Verstegen om nog wat extra aanvallende impulsen te brengen als extra spits. In de 77e minuut had radioverslaggever Peter Lucassen (voorheen voor Festilent maar nu voor Volkel actief) tot twee keer toe bijna geroepen dat Volkel gelijk maakte.

Maar helaas ook nu net niet. Eerst kreeg Gijs Verkuijlen onverwacht een kans vlak voor de keeper, maar zijn niet slechte lage inzet werd toch weer gekeerd door de sterke keeper. In de rebound schoot Ruud Verstegen met een bekeken bal net over de lat.
Aan de andere kant mocht Prinses Irene na een vlagsignaal van de attente Martien van den Boogaard voor buitenspel gewoon doorgaan en kon Joost Eurlings nog maar net op tijd met zijn voet wegwerken. Zes minuten voor het einde kwam Randy van de Burgt nog voor Mark van den Berg. Een zoveelste goeie lange bal van Ruud Verstegen werd door de weer ouderwets degelijk spelende Jan schouten nog bijna binnen gekopt maar ook nu stond de keeper weer op de goeie plek.

Misschien won hij wel de wedstrijd voor het gelukkige team uit Nistelrode, dat geen echt sterke indruk achter liet. Volgende week wacht Volkel de uitwedstrijd tegen het bovenaan staande Mierlo Hout.
Wie weet lukt het dan toch. We blijven hoop houden en vertrouwen.