Volkel laat Nooit Gedacht ruim winnen: 1-4

Als er een naaste concurrent op bezoek komt die één puntje meer heeft, dan tellen de punten dubbel. Vier punten achter raken of er twee vóór komen. En Mulo en Berghem Sport spelen tegen elkaar die respectievelijk 2 en 5 punten hebben. Alle kans dus om op te schuiven richting middenmoot, als je wint.
Maar Volkel speelde zijn slechtste wedstrijd van het seizoen en liet de gasten vier keer er door heen lopen. Door slecht verdedigen stond het met de rust al 1-4. De hele tweede helft kwam er geen verandering meer in deze stand. Slechts enkele spelers haalden een voldoende. Een gemiste kans. Als verzachtende omstandigheid mag gelden, dat dit mede kwam door het niet beschikbaar zijn van vijf belangrijke spelers.

Naast de geblesseerden Gijs Verkuijlen en Theo Peerenboom ontbraken ook Rob en Peter van der Zanden. Tot overmaat van ramp viel ook Jan Schouten al snel uit met een blessure.
Al in de 7e minuut stond het bijna 0-2 voor Nooit Gedacht en dat zullen de mensen uit Geffen inderdaad nooit gedacht hebben. De verdediging van Volkel stond volledig te slapen bij de 0-1 in de 6e minuut en meteen daarna werd een treffer afgekeurd, nadat Jan Schouten geblesseerd op de grond lag. Dat voorspelde niet veel goeds. Na 17 minuten moest Jan Schouten zich laten vervangen en kwam Jan van der Rijt als rechtsbuiten en zakte Rik Verwijst – weer een van de beteren vandaag – terug naar de laatste linie.

Geleidelijk aan kwam Volkel wat meer aan het voetballen, zonder dat het echt goed ging en verdedigend werden er nog steeds af en toe verkeerde keuzes gemaakt. Na 20 minuten leidde dat tot de 0-2. De nummer 10 brak uit en kon niet meer achterhaald worden en hij punterde onder keeper Joost Eurlings door. Even later tastte Volkel achterin weer mis en kon een derde treffer maar rakelings worden voorkomen. Aanvallend liep het bij de gastheren ook allerminst. De spitsen zorgden voor geen enkel gevaar en het duurde ruim een half uur voordat de supporters eens konden opveren. Stijn van Cuijk schoot een vrije trap op de onderkant van de lat en de terug springende bal kwam uiteindelijk voor de voeten van Wiljan Wijnen, die vanaf links prima strak binnenschoot 1-2.

Jan van der Rijt werd nog goed aangespeeld door een tikje breed van Mark van den Berg, maar zijn schot zwaaide af en kromde aan de verkeerde kant langs de paal.

Acht minuten voor de rust dacht Ruud Verstegen een inzet nog van de lijn te kunnen halen, maar hij kwam niet verder dan een eigen doelpunt via de binnenkant van de paal: 1-3. En alsof het nog niet genoeg was werd het net voor rust ook nog 1-4, toen een lange vrije trap prima werd binnen gekopt. Even daarvoor was de Volkelse keeper al een keer omspeeld en kon Rick Verstegen nog net keren. Volkel was iets beter gaan voetballen en had af en toe meer balbezit, maar de goed uitgevoerde counters van de gasten waren de verdediging te machtig. Op slag van rust liet Bas van der Rijt – die wel een voldoende haalde – nog een prima schot los dat kundig uit de bovenhoek werd getikt. Even later kreeg hij weer een kans en schoot hij net naast het doel.

De tweede helft werd het niet beter voor Volkel. Wel redelijk wat balbezit, maar het geloof in een goed resultaat leek te ontbreken, vooral ook bij die middenvelders die doorgaans spelbepalend zijn. Te weinig verrassend aanvallend initiatief en te veel balverlies. Na tien minuten werd Randy van de Burgt op links achter vervangen door Maarten Derks. Een geïrriteerde Bart van Lamoen kreeg nog geel voor de bal weg gooien. Verder was er aan de kant van Volkel nog maar één situatie het vermelden waard. Een paar minuten voor het einde schoot Stijn van Cuijk na goed terugleggen uitstekend rakelings over. Daarmee moest Volkel het doen. Een wedstrijd om gauw te vergeten.

De komende weken staan op het programma: thuis Erp, uit naar Juliana Mill en thuis Berghem Sport. Genoeg kansen om punten te pakken, met name tegen de laatste twee. Dan zal het spel wel weer veel beter moeten worden.