Volkel wint verdiend van Berghem Sport: 3-1

Deze zonnige maar frisse novemberdag moest de ommekeer worden voor Volkel in dit moeizaam verlopende seizoen. En dat lukte nu ook. Berghem Sport werd op het middenveld afgetroefd en die zelfde Volkelse middenvelders tekenden ook voor drie prima doelpunten. De eerste kwam op slag van rust van de voet van de weer goed op dreef zijnde Ruud Verstegen, die uit kon breken en schitterend uithaalde vanaf 20 meter. Drie minuten na de thee stuurde Ruud prima Bas van der Rijt op het doel af en ook hij wist prima af te ronden.

Een onoplettendheid na een scrimmage bij de zijlijn leidde in de 65e minuut tot de tegentreffer van de gasten, omdat de spits helemaal vrij werd gelaten. Snel na de aftrap stond het echter al weer 3-1 door Stijn van Cuijk die vanaf 30 meter uitstekend uithaalde en de keeper kansloos liet. Een mooie en verdiende overwinning, waardoor Volkel weer aansluiting krijgt.

Pupil van de Week Giel Verhoogh van de E1 scoorde voorafgaand aan de aftrap beheerst.

Met een nog steeds gehavende voorhoede – en dat lijkt nog wel langer te duren – probeert Volkel er het beste van te maken. Vanaf het begin ontspon zich een open wedstrijd, waarin de partijen gelijkwaardig oogden. Volkel deed zeker niet onder voor de gasten, die een stukje hoger op de ranglijst stonden met 4 punten meer uit een wedstrijd meer. Na een minuut of twaalf kon Mark van den Berg aanleggen maar zijn schot ging ruim over.

In de tegenstoot werd een buitenspel doelpunt van de gasten afgekeurd. De strijd speelde zich grotendeels af op het middenveld, waar Volkel geleidelijk aan een licht overwicht kon opbouwen. Tot grote kansen leidde dat niet in het eerste halfuur. Volkel combineerde heel aardig maar de verdediging van Berghem Sport hield stand. Vooral door het weer ouderwets degelijke kamikaze ingrijpen van Rob van der Zanden hield ook de Volkelse defensie goed stand. In de 26e minuut bouwde Volkel langdurig aan een goede omsingeling, maar een drietal daaruit resulterende schoten werd geblokt. Even later legde Mark van den Berg vanaf de linker vleugel terug op Stijn van Cuijk, die sierlijk ineens Ruud Verstegen in de gelegenheid stelde om uit te halen met links, maar dat is niet zijn beste been en de bal ging voorlangs.

Volkel was iets sterker maar afstandschoten van Bas van der Rijt en Ruud Verstegen waren een makkelijke prooi voor de keeper van Berghem Sport of zwenkten af. Op slag van rust kon Jan Schouten op een een lange bal van weer Ruud Verstegen bij de 2e paal net niet eerder bij de bal komen dan de keeper. In de extra speeltijd was het dan toch nog raak voor Ruud Verstegen, die even vrijheid kreeg en verwoestend uithaalde. Zijn schot vanaf 20 meter plofte naast de paal binnen.

De Volkelse harde kern op de tribune, onder weer luidruchtige aanvoering van Piet van der Sangen, zocht blij verrast de koffie op.
Een ongewijzigd Volkel liet er na de thee geen gras over groeien en na drie minuten kon de 2-0 al worden bejubeld. Ruud Verstegen verzond na goed de situatie bekeken ye hebben op het juiste moment een steekbal op Bas van der Rijt, die rustig keek en prima binnenschoot. Een gelukzalig gevoel voor de Volkelse voetballers, die dat dit seizoen nog niet veel kenden. Al in de 8e minuut na de rust bracht Berghem Sport twee wissels in om het tij te keren. En uit een lange bal vanaf links kopten zij even later gevaarlijk voorlangs. Aansluitend pikte aan de andere kant de weer ijverig stuwende Rik Verwijst de bal af en na een dribbel loste hij een schot dat vanaf 25 meter over ging. Volkel bleef het initiatief houden, geheel ook volgens het tactisch plan van supporter Marius Wijdeven die vond dat Volkel moest blijven aanvallen, ondanks de voorsprong.

In de 65 e minuut scoorden de gasten echter tegen, nadat uit een rommelige situatie aan de zijlijn ineens de bal voor het Volkelse doel kwam, waar een spits vrij stond om in te tikken. Een moment van onoplettendheid. De gastheren gingen echter niet bij de pakker neerzitten en na een minuut stond het alweer 3-1. Stijn van Cuijk bemachtigde op het middenveld de bal, speelde zich vrij en haalde voortreffelijk uit vanaf een meter of dertig.

Het middenveld van Volkel was deze middag beter op dreef en zorgde ook zelf voor de doelpunten. Alle drie prima doelpunten ook. Dat geeft de burger moed voor de komende wedstrijden al zal het zondag in de inhaalwedstrijd tegen het sterke Erp niet meevallen om de punten weer in huis te houden.