Donderdag, 28 maart 2024

Volkel laat de punten aan Erp: 1-4

De formatie van Volkel was weer aanmerkelijk uitgedund door blessures. Na 19 minuten kwam het niet bijzonder goed spelende Erp op voorsprong na matig verdedigen, maar een minuut of zes later konden de gastheren gelijk maken. Na de rust zakte Volkel met name verdedigend weer weg en liep Erp makkelijk uit naar 1-4. Volkel was niet in staat om veel kansen af te dwingen ondanks de verwoede pogingen van met name de over gebleven vaste krachten.

Gedurende de eerste twintig minuten ging het aardig gelijk op in Volkel ondanks dat de thuisploeg nog enkele vaste krachten meer moest missen. Nu ontbraken ook Stijn van Cuijk, Rik Verwijst en Tijn van Boxtel.

Voor hen speelden Thijs van Dun, Erwin van Dooren en Sander van den Elzen.
Al na 3 minuten moest keeper Tomek Kuijpers handelend optreden na de eerste keer zwak verdedigen op de flanken. Steeds kwamen de spitsen makkelijk over de verdediger heen, zonder dat dit er toe leidde dat hier op ingespeeld werd. Binnenkant dekken en twee meter achter de man staan zou veel opgelost hebben. Dit zou de hele wedstrijd een beetje het geval blijven en er werd ook langs de lijn helaas niet op gewezen.
Na 11 minuten viel het eerste Volkelse wapenfeit te noteren, toen Thijs van Dun net naast schoot na goed terug leggen van Mark van den Berg. Drie minuten later de volgende kans met dezelfde aangever en Thijs van Bree, die nu matig in schoot en de keeper kans gaf de bal tot corner te verwerken. Daaruit schoot Sander van den Elzen uit de draai prima laag en hard op doel, maar de keeper kon in twee keer keren.
Na 19 minuten trok Erp op links ten aanval en uit de voorzet kon bij de tweede paal vrij eenvoudig worden binnen getikt. De verdediging ging niet vrij uit. In de 23e min werd Thijs van Bree goed vrijgespeeld op rechts en zijn strakke lage voorzet ging gevaarlijk voor het doel langs, maar zonder dat er een medespeler werd bereikt. Het succes kwam twee minuten later toen Mark van den Berg vanaf de rand 16-meter strak laag binnen schoot op aangeven van Teun van Helvoort, die even later weer goed door de linie heen knokte en op tijd Thijs van Bree bediende, die helaas een weg draaiende bal op Teun afleverde, die onbereikbaar was.

Vijf minuten later was het weer dezelfde Teun, die zich door de verdediging heen worstelde, maar nu naar links aflegde in plaats van iets richting het doel te ondernemen. Daarmee verzandde ook deze kans. Weer een minuut of vijf later hetzelfde patroon en nu schoot hij net over het Erpse doel.
Voor het aanbreken van de rust is er daarna alleen nog een schot van Joep Verstegen royaal over en een van Sander van den Elzen net naast te vermelden. Op slag van rust blesseerde keeper Tomek Kuijpers zich licht aan een knie, toen hij zich weer eens prima op de voet van een aanstormende spits stortte.

Na de thee kwam hij eerder naar buiten om zijn knie op te warmen en te testen; het bleek weer te gaan. Volkel trok ten aanval en na matig uitverdedigen van Erp kon Thijs van Dun de bal onderscheppen en Teun van Helvoort bereiken, die alleen op de keeper af stormde, maar er van dicht bij niet in slaagde de doelman te passeren.
Aan de overzijde moest keeper Tomek Kuijpers weer reddend optreden na het volgende geval van aan de verkeerde kant dekken. Nog geen zestig seconden later schoot Erp op de paal na opnieuw matig ingrijpen van de thuisploeg.

Dit voorspelde niet veel goeds en nadat Sander van den Elzen nog een keer verdienstelijk net naast de buitenkant van de paal had gevuurd, was het aan de andere kant raak, op het moment dat stofzuiger Rob van der Zanden even zijn plek in het hart van de verdediging had verlaten om mee naar voren te komen. Piet van der Sangen hield zijn toch al veel geplaagde hart vast, maar het mocht niet meer baten. Erp liep er nu makkelijk doorheen en tekende de 1-2 aan na bijna een uur spelen.
In de 66e min. bracht Volkel de jonge tweeling Roy en Rick van Hintum in voor Jan van de Rijt en Sander van den Elzen.

Dat bracht even nieuw élan, maar zij speelden nu in hun ijver om zich te bewijzen vaak iets te gehaast. Tony van den Berg kwam zeven minuten later voor Teun van Helvoort, maar na mistasten in de defensie van Volkel noteerde Erp makkelijk de 1-3 en in de 83e min. ook nog de 1-4. Verder dan twee pogingen van Thijs van Bree kwam de thuisploeg niet meer. Een wedstrijd om maar gauw te vergeten.