Volkel pakt 3e periode na 3-3 bij Boekel Sport

Op het einde van dit voetbalseizoen breken er nog drukke tijden aan voor de mannen van Volkel trainer William v/d Steen. Want na het bereiken van de bekerfinale is Volkel er ook in geslaagd de 3e periode in de 4e klasse G voor zich op te eisen. Tegen kampioen Boekel Sport kwamen de Volkelnaren op een 0-3 voorsprong die niet vast gehouden kon worden, want Boekel wist nog terug te komen tot 3-3. Voor Volkel echter voldoende om de nacompetitie voor promotie naar de 3e klasse in te gaan. Hiervoor treedt Volkel, in een dubbele confrontatie, aan tegen Milsbeek. Op zondag 12 mei eerst de thuiswedstrijd op de Eeuwsels en op donderdag 16 mei de uitwedstrijd in Milsbeek.

De wedstrijd in Boekel kende een enerverend verloop. Boekel was niet van plan Volkel zomaar de zege cadeau te doen. In de 18e minuut schoot Boekel Sport spits Sjoerd Vogels de bal naast het doel van Volkel en in dezelfde minuut stuitte Sander v/d Elzen op Boekel goalie Bart Verhagen die ten koste van een corner redde. De scherpe corner van Sander v/d Elzen werd bij de eerste paal gemist door een aantal verdedigers van de thuisclub, waardoor Luuk v/d Elzen ongehinderd met zijn hoofd de 0-1 kon binnen knikken.

Boekel Sport scoorde ook uit een corner, maar die treffer werd in de 28e minuut geannuleerd wegens duwen. In de 33e minuut was opnieuw Luuk v/d Elzen de maker van de 0-2. Een afgeslagen corner werd opnieuw ingebracht en met een prachtige, halve omhaal verschalkte de Volkel spits de Boekel doelman.

Nadat de licht aangeslagen Volkel aanvoerder Ruud Verstegen was vervangen door Roy van Hinthum haalde Boekel Sport spits Sjoerd Vogels nog eens uit, maar de bal ging via Peter v/d Zanden corner.

In blessuretijd vielen er nog 2 doelpunten. De 0-3 kwam van de voet van Gijs Verkuijlen die een goede combinatie met Stijn van Cuijk afrondde. De koek was echter nog niet op, want Boekel kwam nog voor rust terug via een kopbal van Lars v/d Elzen uit een corner.
Na rust ging Boekel op zoek naar meer en het kreeg ook enkele goede kansen. In de 48e minuut kreeg v/d Rijt een beste kans, maar hij schoot hoog over. In de 56e minuut kopte Sjoerd Vogels net over het doel van Volkel, maar zijn (fraaie) doelpunt kwam toch en wel in de 58e minuut. Hij kapte en draaide en plaatste de bal achter de kansloze Tomek Kuijpers in de uiterste hoek. Volkel had de 2-4 moeten maken toen Luuk v/d Elzen alleen op het doel af ging. Hij miste echter volledig en schoot ver naast. In de 73e minuut was Volkel sluitpost Tomek Kuijpers zeer alert toen Noud van Stiphout vrij voor hem op dook. Hij voorkwam met een machtige reflex de gelijkmaker. Die gelijkmaker kwam er toch omdat Boekel geen genoegen nam met een nederlaag. In de 75e minuut duikelde een Boekel Sport speler de zestien in en scheidsrechter Lange legde de bal op de stip. Sjoerd Vogels wist wel raad met dit buitenkansje en schoot de 3-3 achter Tomek Kuijpers.

Met deze stand hadden beide teams vrede, zodat Volkel zich kan gaan op maken voor de nacompetitie.