Volkel met de hakken over de sloot tegen SES.

In een sportieve wedstrijd tegen SES heeft Volkel een moeizame maar terechte overwinning behaald. De goed leidende scheidsrechter mocht na 97 minuten voetbal affluiten bij een 3-2 stand voor Volkel. Na een wisselend wedstrijdbeeld was het uiteindelijk Volkel dat met de eer ging strijken, het verschil werd gemaakt door de toch iets betere individuele kwaliteiten van de Volkel spelers.

Volkel kwam wat beter uit de startblokken in deze wedstrijd en had zeker het eerste kwartier een licht overwicht.

In de 6e en 11e minuut resulteerde dit tweemaal in een gevaarlijke schoten van Sander vd Elzen. In de 14e minuut was er een mooie pass van Stijn van Cuyk op Luuk vd Elzen, die niet aarzelde en stevig uithaalde voor de 1-0. Twee minuten daarna was er een inzet van Stijn van Cuyk die op het laatste moment nog werd aangetikt, waardoor de scheidsrechter terecht voor buitenspel floot.

Hierna werd de wedstrijd wat evenwichtiger met kansjes aan beide zijden. Na een half uur voetbal was er een mooie snelle SES aanval die succesvol werd afgerond door de linksbuiten van SES 1-1. Tot op dat moment een terechte stand. In deze periode had SES het betere van het spel, en na 38 minuten wist SES zelfs op voorsprong te komen na een snelle uitval, 1-2. Met deze stand konden we aan de thee beginnen. Bij de start van de tweede helft nam Volkel weer meteen het initiatief en in het eerste kwartier waren er verschillende mogelijkheden voor Volkel om de stand gelijk te trekken.

Na 20 minuten in de tweede helft gebeurde dat ook, Gijs Verkuijlen passeerde op rechts met een mooie schijnbeweging zijn tegenstander en zijn scherpe voorzet werd goed afgerond door Roy van Hinthum, die met een strak schot de SES doelman kansloos liet.

Volkel bleef hierna het betere van het spel houden, maar toch was het SES dat in deze periode de mooiste kansen kreeg. In de 71e minuut belanden een afstandsschot op de lat, en een minuut later stormden 2 SES aanvallers op de Volkel goalie af. Dit had zeker de 3-2 voor SES moeten zijn, maar de afronding was onvoldoende en doelman Tomek Kuijpers had weinig problemen met het zwakke schot.

Met nog een kwartier te spelen werd Rick van Hinthum de vervanger van Sander vd Elzen bij Volkel.

Volkel blijft iets sterker, met af te toe wat gevaarlijke counters van SES. Toch is het Volkel dat in de 87e minuut de wedstrijd beslist. Via een mooie lob van afstand weet Stijn van Cuijk de SES keeper te overbluffen en tekent hij de 3-2 aan. SES probeert nog wel even de stand gelijk te trekken en in de 91e minuut is er nog een mooie kopbal na een snelle SES aanval, maar de bal gaat net over de lat. Hierna kan Volkel de wedstrijd gecontroleerd uitvoetballen en is de Volkel overwinning een feit.