Volkel verspeelt belangrijke punten in thuisduel met BAVOS: 1-1

In de thuismatch tegen het Bakelse BAVOS heeft Volkel twee belangrijke punten laten liggen. De wedstrijd waarin Volkel heer en meester was tegen een massief verdedigend BAVOS kwamen de gasten in de tweede helft onverdiend op 0-1, vlak voor tijd wist Volkel er toch nog een gelijk spel uit te slepen.

Volkel startte fel en mocht van de tegenstander het spel maken.

BAVOS beperkte zich tot verdedigen en soms sporadisch counteren. In de 5e minuut had dat al bijna succes toen een speler van BAVOS via de handen van Volkel doelman Willem v/d Brandt de paal raakte. In de11e minuut haalde Rob v/d Zanden namens Volkel de achterlijn, maar hij schoot hard voorlangs.

In de 19e minuut mocht Stijn van Cuijk een vrije trap nemen die werd gelost door de BAVOS goalie Gloudemans. Uit de hierop volgende voorzet was er geen Volkel speler bij het doel om de voorgezette bal tegen de touwen te werken. Volkel bleef aandringen en vooral Gijs Verkuijlen snelde een aantal keren voorbij zijn directe tegenstander. Zijn voorzet in de 25e minuut kwam terecht bij Luuk v/d Elzen die echter doelman Gloudemans op zijn weg vond.

In de 29e minuut vond Gijs Verkuilen Stijn van Cuijk die de bal echter via de lat over schoot.

Jeroen v/d Laar plaatste nog een harde schuiver die voorlangs ging. Vlak voor de thee kopte Luuk v/d Elzen uit een vrije bal van Stijn van Cuijk via een verdediger corner. Ruststand 0-0 waar Volkel eigenlijk had moeten leiden.
Na rust opnieuw eenzelfde spelbeeld en ook nu was de eerste kans voor BAVOS toen Waut de Barse zijn te zachte schot gestopt zag worden door Volkel doelman Willem v/d Brandt.

Volkel bleef zoeken naar een doelpunt, maar kwam niet vaak meer in de zestien bij BAVOS. In de 57e minuut mocht Stijn van Cuijk op de rand zestien aanleggen voor een vrije trap, maar via een verdediger ging het harde schot naast het doel.

Een corner van diezelfde Stijn van Cuijk belandde op het hoofd van Ruud Verstegen, maar hij mikte net te hoog.

In de 68e minuut een derde waarschuwing van BAVOS toen aanvoerder Niels Heesters rakelings over schoot. Twee minuten daarna lag tegen de verhouding in de 0-1 er toch in. Vanaf de rechterkant werd de geheel vrij staande Pim van Lijssel gevonden die geen moeite had Willem v/d Brandt te passeren. Met een dubbele wissel, Sander v/d Elzen voor Peter v/d Zanden en Rick van Hinthum voor Gijs Verkuijlen wilde Volkel trainer William van der Steen het tij doen keren. Gelukkig voor Volkel viel de verdiende gelijkmaker in de 86e minuut, maar hier zat wel een luchtje van buitenspel aan. Stijn van Cuijk vond met een vrije bal het hoofd van Ruud Verstegen die de bal verlengde naar Luuk v/d Elzen die geen moeite had de bal in het doel te werken.

De grensrechter van BAVOS die daar voor al enkele dubieuze beslissingen genomen had constateerde buitenspel, maar na overleg keurde de arbiter de gelijkmaker toch goed.

Hierna drong Volkel nog wel aan, maar een doelpunt viel er niet meer.

Met deze 1-1 ziet Volkel Milsbeek verder weg lopen en komt Hapse Boys dichterbij de nummer 2.
Na Carnaval en een zondag met inhaalwedstrijden hervat Volkel de competitie op 16 maart met een zeer belangrijk uitduel bij koploper Milsbeek.