Volkel haakt af in titelstrijd: 2-1 verlies bij Rhode

Volkel heeft ook in de uitwedstrijd bij Rhode zijn negatieve balans na de winterstop niet kunnen breken. Het verloor met 2-1 en haakt daarmee af in de strijd om de titel. Het was op Sportpark De Neul in Sint Oedenrode geen hoogstaand duel, maar de spanning (beide teams konden bij winst nog aanspraak maken op de titel) vergoedde wel wat.

Volkel begon goed aan de wedstrijd en in de 5e minuut was er een mooie combinatie tussen Ruud Boyon en Rob v/d Zanden aan de rechterkant die met zijn voorzet Luuk v/d Elzen bereikte.

Die zag zijn schot echter geblokt worden door een verdediger van Rhode. In de 13e minuut zag Jeroen v/d Laar zijn schot namens Volkel in de handen van Rhode goalie Paul van Heesch verdwijnen. Het initiatief bleef bij Volkel, maar echt grote kansen leverde dat niet op. Aan de andere kant kwam Rhode op schlemielige wijze op 1-0 toen Volkel doelman Tomek Kuijpers een terugspeelbal half raakte en de bal in de voeten van Bas van Kuringen schoof. Die wist wel raad met dit buitenkansje en zette de gastheren op 1-0. Een verdekte uithaal van Rik Verwijst in de 30e minuut was bijna te machtig voor de Rhode doelman die de bal moest lossen, maar net op tijd weer bij de bal was voor de aanstormende Volkel spelers.

In de 33e minuut herstelde Tomek Kuijpers zijn fout door op sublieme wijze de alleen voor hem opdoemende Joep van de Mortel van scoren af te houden.

In de 40e minuut dan toch loon naar werken voor Volkel. Ruud Boyon mikte op doel en de Rhode doelman liet los, waarna de bal de doellijn passeerde: 1-1.

Na rust begon Volkel, met Bob Linders in de ploeg voor Ruud Boyon, sterk.

In de 46e en 47e minuut waren er schoten van Rik Verwijst (net over) en Bart Hoefnagel (net naast). Toch ebde dat offensief weer weg en kwam Rhode weer wat beter in de wedstrijd. In de 58e minuut had het gewoon 2-1 moeten staan, maar de geheel vrij staande Kyron Brus kopte zonder richting naast. Die 2-1 kwam er toch en wel één minuut daarna. Bas van Kuringen kreeg de bal aangespeeld en hij kon kappen en draaien en besloot met een machtig onhoudbaar schot in de uiterste hoek.

Volkel trainer William v/d Steen ging nu voor alles of niets en bracht spits Theo Peerenboom voor verdediger Joep Verstegen in de 65e minuut. Echte kansen leverde dat niet op en het was Rhode, dat gevaarlijker was bij uitvallen. Zo moest Tomek Kuijpers in de 73e minuut alle zeilen bij zetten toen Kyron Brus vrij voor hem opdook.

Ook Gijs Verkuijlen mocht nog invallen voor Bart Hoefnagel.

In de blessuretijd kreeg Volkel nog goede mogelijkheden. In de 93e minuut kopte Theo Peerenboom een voorzet recht in de handen van Paul van Heesch en in de 96e minuut kopte hij snoeihard op de lat. Scheidsrechter Kolenberg die de wedstrijd slecht aanvoelde telde liefst 10 minuten extra tijd bij en in de 99e minuut leverde dat ook nog eens een tweede gele kaart op voor Volkel speler Rob v/d Zanden. In de stand kwam echter geen verandering meer. Rhode haakt aan en Volkel haakt af in de strijd om de titel in de 3e klasse D. Komende zondag is er voor Volkel de thuiswedstrijd tegen Margriet. Misschien voor de Volkelnaren een mooie gelegenheid om zich te revancheren voor de slechte prestaties na de winterstop en zich vast voor te bereiden op de nacompetitie die Volkel door het periodekampioenschap uit de 1e periode zeker mag gaan spelen.