Geen winnaar en geen doelpunten bij Volkel tegen DAW

De thuiswedstrijd die Volkel speelde tegen DAW uit Schaijk leverde geen winnaar op. Volkel kon geen bres slaan in de verdediging van DAW en zo eindigde de wedstrijd zoals die begon: 0-0. Achteraf had Volkel bij winst de periodetitel kunnen grijpen, maar dat was helaas niet weggelegd voor de Volkenaren. Lachende vierde is nu Rhode dat door de uitslagen verrassend de titel pakte.

Volkel begon zonder de geblesseerde Ruud Boyon en Bart Hoefnagel. Voor hen speelden Joep Verstegen en Rick van Hinthum. Luuk v/d Elzen kon wel starten. Volkel nam meteen het initiatief en in de 3e minuut kapte en draaide Luuk v/d Elzen zich vrij, maar hij schoot de bal in de handen van DAW-goalie Sylvester Rodriguez. In de 8e minuut was daar een snelle omschakeling van DAW, waarbij Marc Raymaker zijn schuiver uit de hoek geranseld zag worden door een sterke Volkel doelman Tom Jacobs. In de 14e minuut dachten de Volkel getrouwen toch te kunnen juichen, maar de inzet van Joep Verstegen ging via onderkant lat weer terug het veld in. DAW bleef compact en fel spelen en pas in de 38e minuut was er weer een wapenfeit van Volkel toen een schot van Roy van Hinthum over het doel van DAW verdween.

Na rust bleef Volkel zoeken naar een opening, maar DAW volhardde in zijn speelstijl en gaf weinig weg en counterde ook nog eens heel gevaarlijk. In de 48e minuut was Volkel goalie Tom Jacobs ver uit zijn doel gekomen om DAW-speler Freek van Boekel van scoren af te houden. Gezien de tussenstanden op de andere velden deed Volkel er nog een schepje bovenop. Zo vond Joep Verstegen het hoofd van Bob Linders, maar die schampte de bal naast. Een schot van diezelfde Joep Verstegen werd tot corner verwerkt en uit die corner kopte Roy van Hinthum in de 66e minuut via de lat over. Met twee verse wissels, Jan v/d Rijt en Daan Wijdeven voor Rick van Hinthum en Teun Pennings, probeerde Volkel trainer William v/d Steen het tij te keren, maar dat lukte niet. Integendeel de beste kans van de wedstrijd was voor DAW toen invaller Corik Megens in de 84e minuut alleen op Tom Jacobs afstormde.

De Volkel doelman voorkwam met een fabelachtige redding de 0-1. En zo eindigde de wedstrijd dus zoals die begon: 0-0. Volgende week reist Volkel af naar Boekel Sport voor een onvervalste streekderby.