Nooit Gedacht 1 – Volkel 1 0-5

Na de overwinning van vorige week ging Volkel deze week op bezoek bij Nooit Gedacht uit Geffen. Nooit Gedacht is een lastige tegenstander die, om helemaal zeker te zijn van klassebehoud, moesten winnen. Het was echter Volkel dat vanaf het begin de dienst uitmaakte, Nooit Gedacht werd op alle fronten afgetroefd door een fel en geconcentreerd Volkel.

Dit resulteerde al vlug in een doelpunt. In de 5e minuut werd de bal van links, via een prachtige pass, op de rechts opkomende Teun Pennings gespeeld. Teun nam de bal goed mee en maakte de 0-1, de toon was gezet. Volkel bleef na die snelle goal doorgaan met druk zetten en Nooit Gedacht kwam dan ook helemaal niet in hun spel.

Door alweer een goede aanval kwam de bal bij Jan vd Rijt, die de bal prachtige over de Geffense doelman in de verre hoek legde: 0-2. Een kleine 10 minuten voor rust besliste wederom Jan vd Rijt de wedstrijd door de bal via een snelle combinatie tegen de touwen te schieten, 0-3. Dit was voor Nooit Gedacht de genadeklap, zeker nadat er nog voor rust een Geffense speler wegens natrappen van het veld werd gestuurd. Ook na rust een beter Volkel. Het was voor Volkel zaak om te wedstrijd uit te spelen op een, door de slechte weersomstandigheden, zeer slecht veld. De bezoekers bleven de bovenliggende partij en speelde de overtalsituatie met gemak uit. Het werd al snel 0-4 door in intikker van de attente Ruud Boyon. De eindstand werd bepaald door een mooie aanval over rechts, de bal werd goed voorgegeven en het was Luuk vd Elzen die de stand op 0-5 bracht.

Wat vooraf als een lastige wedstrijd werd bestempeld werd uiteindelijk een makkelijke driepunter voor een goed spelend Volkel. Volgende week komt Hapse Boys op bezoek, 1 van de 3 nog te spelen wedstrijden dit seizoen. Hopelijk kan Volkel de zegereeks voortzetten tegen een zeker niet te onderschatten tegenstander.