Margriet wint topper in 3D tegen Volkel in blessuretijd: 1-2

Op een druk bezocht sportpark Eeuwsels zag het in groten getale toegestroomde publiek hoe koploper Margriet terug wist te komen van een 1-0 achterstand en in blessuretijd de 3 punten alsnog veilig wist te stellen.

Volkel startte de topper, met als inzet de koppositie in klasse 3D, met Bob Linders als vervanger van Luuk Riepe op rechtsbuiten en met de van een blessure terug gekeerde Rick van Hinthum op de bank. De goed en kort fluitende leidsman Laarhoven uit Aarle-Rixtel gaf het eerste half uur (terecht) geel aan Rens van Lanen en Ruud Boyon. Verder wat kleine kansjes aan beide kanten, waaronder een schot van Stijn van Cuijk van net over de helft dat over de ver uit zijn doel gekomen Dennis van Ballegooy zeilde, maar helaas voor Volkel ook naast het doel.
Domper voor Margriet was het vroege uitvallen van spelmaker Bas Bressers met een mondblessure, hij moest naar het ziekenhuis om geplakt te worden. Hij liet samen met spits en aanvoerder Joey Schuurmans zien een gevaarlijke tandem te zijn.

In de 33e minuut schreeuwde het Volkel publiek om een penalty na vermeend hands na een actie van Rens van Lanen erlangs te komen. Aan de reactie van de spelers te zien, leek het allemaal wel mee te vallen. 5 minuten later viel er alsnog te juichen na een goede actie van diezelfde Van Lanen die voorgaf vanaf links. De bal ging voorbij aan spits Dennis vd Burgt, maar bij de 2e paal knikte de ingekomen Ruud Boyon netjes binnen. Met deze stand werd de thee opgezocht.

Na een kwartier in de 2e helft een dubbele wissel bij Volkel. De lichtgeblesseerden Boyon en Linders werden vervangen door Niels van Oort en de teruggekeerde Rick van Hinthum. 5 minuten later had de wedstrijd beslist moeten worden. Rechtsback Teun Pennings werd diep gestuurd, in de Margriet 16. In plaats van ineens zelf uit te halen, besloot hij breed te leggen op 1 van zijn 2 ingelopen ploeggenoten. Deze bal werd onderschept, naar de andere kant van het veld gespeeld en met een knap schot van buiten de 16 zorgde Luuk Haas voor de gelijkmaker: 1-1.
Na een door iedereen gemiste voorzet van Rick van Hinthum en aan de andere kant een knappe redding van keeper Tom Jacobs op een Osse inzet leek de wedstrijd op een gelijkspel af te stevenen. Daar dacht de in de winterstop overgekomen Ferhat Coskun anders over, na een knappe actie waarmee hij 3 Volkelse spelers liet staan, gaf hij vanaf links voor en de bal kwam voor de voeten van spits Schuurmans, die je zo’n kans niet moet geven: 1-2 voor Margriet. Direct hierna klonk het eindsignaal en verstevigde de Osse ploeg zijn koppositie.

Volgende week nog 1 wedstrijd voor de carnaval, dan 2 weken rust. Uit bij Nulandia worden, gezien de stand, toch stiekem wel 3 punten geëist.