Ton van Hooff benoemd tot erelid van rksv Volkel

Ton is kort na zijn aanmelding al begonnen als jeugdleider, hij was toen nog geen 18 jaar. Sindsdien is hij onafgebroken in vele verschillende functies actief geweest voor onze leden.

Zo is hij in totaal 13 jaar lid geweest van de redactie van het clubblad. In seizoen 1977-1978 is hij kantinemedewerker geweest. Hij kreeg in die tijd toestemming van zijn vader en van het bestuur om de kantine op zaterdagmiddag te beheren m.n. voor de oudere jeugdspelers omdat in die tijd zaterdags de kantine nog gesloten was. Hiermee is hij een soort van trendsetter geweest want daarna is de kantine standaard op zaterdag open gebleven maar wel met ander personeel. In de periode van 1987 tot ver in de negentiger jaren heeft hij diverse taken vervuld als beheerder van het ‘21 spel’, lid van de kascontrolecommissie en lid van de feestcommissie. Van 1994 tot 1996 is hij leider geweest bij Volkel 6 en vanaf 1992 is hij clubblad medewerker en vanaf 2001 ook bezorger. Sinds dat jaar (1992) zit Ton ook in het bestuur, in al die jaren heeft hij vele verschillende functie binnen en buiten het bestuur vervuld.

Toen hij in 2001 secretaris werd zijn de taken die hij op dat moment reeds uitvoerde zoals ledenadministratie, contributie inning, ICT beheer, Arbo coördinator, organisatie jubilea, webmaster gewoon in zijn pakket gebleven. Naast al deze bestuursfuncties heeft hij ook nog 10 jaar op zondag bij thuiswedstrijden van Volkel 1 de scheidsrechter en de besturen van de tegenstanders ontvangen en is ook nog 3 jaar verenigingsscheidsrechter geweest.

In 2002 heeft hij de NKS speld gekregen, in 2006 de zilveren speld van de KNVB, maar belangrijker is dat hij in dat jaar ook Lid van Verdienste is geworden. In 2012 is hij zelfs koninklijk onderscheiden en in 2013 heeft hij de gouden KNVB speld in ontvangst mogen nemen. In verband met de waardering voor deze hele lijst heeft het bestuur besloten dat het tijd werd voor de kers op de taart. De Ledenvergadering heeft het voorstel op 12 december 2016 goedgekeurd. Vanaf nu mag Ton zich erelid van rksv Volkel noemen.