Volkel niet opgewassen tegen effectief Sparta '25

Voor Koploper Volkel stond vandaag de eerste periode op het spel. Bij winst was deze voor de Volkelnaren, maar Volkel moest de 2e nederlaag van dit seizoen slikken. De periode gaat door het verlies naar de nieuwe koploper DAW uit Schaijk.

Volkel en Sparta’25 begonnen deze wedstrijd na 1 minuut stilte na het overlijden van Ere-Lid Hennie Donkers van Sparta’25. De groen witten waren niet naar volkel gekomen om de punten in Volkel te laten. Een feller Sparta’25 dat bijna elke 2e bal op eiste liet Volkel niet in haar spel komen. Toch zou Volkel nog 2 opgelegde 100% kanssen krijgen, maar deze werden helaas door Dennis vd Burgt niet benut. En zoals de voetbalwet zegt, als je zelf niet scoort gaat ie er aan de andere kant wel in. De 0-1 werd dan ook gemaakt door de zéér snelle, pas 17 jarige Jeremy Raaijmakers. Een talent waar de Laarbekers nog véél plezier aan gaan beleven. Met deze 0-1 werd dan ook de kleedkamer op gezocht voor de Thee.

Volkel begon de 2e helft met Stijn van Cuijk voor Bram van der Locht. Maar ook in deze 2e helft wist Volkel helaas te weinig te creëren waardoor Sparta’25 makkelijk overeind kon blijven op het stormachtige veld.
Volkel probeerde het wel, maar kon helaas geen vuist maken. Jammer dat Keeper Tomek Kuipers door onvoorzichtig uitverdedigen de bal in de voeten schuift bij René Brouwers van Sparts’25 die niet twijfelt en hard de 0-2 tegen de touwen schiet. Trainer Tom van Dalen wisselt daarna nog Bob Linders voor Dennis van der Burgt en Tony van de Berg voor Niels van Oort. Helaas mocht het niet meer baten.
Volkel zal de komende week de wonden moeten likken en op naar revanche volgende week in Siebengewald tegen een ouwe bekende nl. Stormvogels '28