Moeizaam voetballend Volkel in slotfase toch voorbij hekkensluiter Hapse Boys

Dat het voetballend bij Volkel allemaal wat minder gaat was deze zondag ook te zien in de thuiswedstrijd tegen hekkensluiter Hapse Boys. Pas in de slotfase ging Volkel door toedoen van invallers Luuk v/d Elzen en Stijn van Cuijk voorbij Hapse Boys: 2-0.

Volkel startte zonder de geblesseerde Thijmen de Ruijter die goed vervangen werd door Joep Verstegen. Vanaf de aftrap kreeg Volkel al een mogelijkheid via Luuk Riepe, maar die zag zijn inzet via een verdediger corner gaan. In de 6e minuut een kopbal van Dennis v/d Burgt die in de handen van doelman Dirk Thijssen verdween. Ook Hapse Boys beet van zich af en kreeg de beste mogelijkheid van de eerste helft. Emiel Jans zag zijn inzet echter op de doellijn gekeerd worden door Joep Verstegen. De wedstrijd vervlakte, omdat Volkel niet bij machte was het Hapse Boys lastig te maken en Hapse Boys voorzichtig acteerde. Ruststand derhalve 0-0.

Na rust kwam Luuk v/d Elzen bij Volkel in het veld voor Bram v/d Locht. Hij stond koud in het veld of was al bijna succesvol. Een voorzet van Bob Linders volleyde hij richting doel, maar het was aan een verdediger te danken dat de bal niet binnen vloog. Hapse Boys kwam er nu ook meer uit en zodoende ontstond er een meer open wedstrijd. In de 54e minuut hadden de gasten op 1-0 moeten staan, maar het was aan Volkel goalie Tomek Kuijpers te danken dat het 0-0 bleef. Hij bleef goed staan toen Tom Meijer alleen op hem afkwam en met een reflex keerde hij de bal tot corner. In dezelfde minuut was er aan de andere kant een enorme kans voor Bob Linders. Hij werd vrijgezet voor doelman Thijssen door Dennis v/d Burgt, maar produceerde een te zwak schot. Ook dit was een 100% kans. In de 58e minuut had Volkel het geluk dat een kopbal uit een corner van de boomlange Stef Thijssen op de lat belandde en even later ging een schot van Tom Meijer via een Volkels been corner. Volkel trainer Tom van Dalen wisselde nog twee keer met Stijn van Cuijk voor Dennis v/d Burgt en Rick van Hinthum voor Rik Verwijst, maar vooralsnog bleef het 0-0. Pas in de slotfase (minuut 87) viel de bevrijdende treffer voor Volkel. Rick van Hinthum vond Luuk v/d Elzen die slim profiteerde van een misser in de Hapse Boys defensie en de doelman geen kans liet. Het hoogtepunt in de wedstrijd moest echt nog komen en dat gebeurde in de allerlaatste minuut. Stijn van Cuijk kreeg de bal in zijn voeten aangespeeld en met een onnavolgbare kap en draaiactie legde hij de hele Hapse Boys defensie in de luren om te besluiten in de kruising. Daarmee werd een slechte wedstrijd alsnog in winst omgezet en kunnen de rood witten als koploper hun vizier gaan richten op komende zondag als in Boekel de derby tegen Boekel Sport op het programma staat.